Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

vrijdag 29 juni 2012

Opening Galerie K44 in Røros

Vandaag is het een lange en vermoeiende dag geweest. Vanochtend ben ik om 8.45 uur met Kari meegereden naar Røros. Nog wat laatste voorbereidingen, o.a. het wassen van 10 dozen Nederlandse aardbeien, voor de opening om 12 uur. Svein, de zoon van Kari en mijn buurman, speelde 2 stukken op zijn saxofoon bij de opening. 1 stuk had hij zelf gecomponeerd en vond ik eerlijk gezegd ook het mooiste. Matjo kwam tegen twaalven ook even kijken. Even tussendoor van zijn werk, want hij moest gewoon werken. Lief van hem. Een Nederlandse vriendin uit Røros was er ook om 12 uur, heel erg leuk. Zij woont hier al 10 jaar, maar liep toch nog steeds tegen bepaalde noorse gewoonten aan. Dat alles bijv. op het laatste moment gebeurt. Dat was ook het geval met de galerie. En dat vond ik soms best wel erg vermoeiend. In Nederland was ik gewend dat alles ruim van te voren bekend was en had je genoeg tijd om alles voor elkaar te krijgen.

De hele middag was er volk in de galerie. Eleonie en haar 2 kids kwamen ook even binnenwippen, evenals Hein en Danielle, erg gezellig. Ik had niet altijd aanspraak, en dan was het soms wel stil. En de tijd ging ook niet erg snel. Na vijven moest er weer het een en ander overlegd worden en tegen half 7 reden we dan eindelijk terug naar Tolga. Volgende week sta ik maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag in de galerie en dan ook nog zaterdag de 14e. Dat zie ik op zich wel zitten. Ik rijd 's ochtends al met Matjo mee, die moet toch naar zijn werk in Røros. De galerie gaat pas open om 11 uur, maar ik kan de tijd vullen met nieuwe mandalatekeningen, flyers maken voor de yogalessen en ik kan ook nog op de koffie bij de Nederlandse vriendin in Røros. De galerie is open tot 17.00 uur, om half 5 komt Matjo naar de galerie en dan rijd ik na sluitingstijd weer met hem mee naar huis.

Op de terugweg vanuit Røros kreeg ik een telefoontje uit Nederland. Mijn jongste broer belde met de vraag of we plek voor ze hadden in augustus. Onder voorbehoud, maar dit was toch wel een superverrassing! Natuurlijk hebben we plek voor ze.

Over het huis in Vingelen is nog niets bekend. Matjo heeft een voorstel voor de huur gedaan, we vonden de huurprijs met daarop nog de gemeentelijke belastingen iets aan de hoge kant. De eigenaar zou erover nadenken. We hebben donderdag gezegd dat we graag langs willen komen om erover te praten samen. Maar hij heeft nog niet gereageerd op deze mail. Even afwachten dus.

1 opmerking:

  1. Wat leuk de galerie, en het gaat vast een succes worden. Tot volgende week in Tolga :-)

    BeantwoordenVerwijderen