Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 13 juni 2012

Einde seizoen

Gisteren begon rustig. Ik heb nog een gesprek gehad met Tino en hij vertelde dat het eigenlijk tot vorige week voor zijn gevoel wel goed ging. Maar sinds een aantal dagen niet meer en hoe dat kwam en waar dat nu aan lag, wist hij ook niet. Dus nu maar hopen dat deze inzinking van korte duur is.

Theo en Eleonie, nog bedankt voor de adviezen over de verse koeiemelk. Theo, als er weer melk de strontput in moet, houd ik me weer aanbevolen! Omdat ik nu zoveel melk had, kwam ik op het idee om zelf slagroom te maken. Ik moest nogal veel cake e.d. bakken, dus wat slagroom erbij was niet zo gek. Ik had op internet een recept gevonden, waarin stond dat er o.a. boter  in moest en suiker. Dus ik netjes het recept opgevolgd. Wat er nu in de koelkast staat, heeft weinig weg van slagroom. Eerder van gezoete botercreme. Maar wat moest ik nu met een schaal gezoete botercreme? Ik heb het gisterenmiddag op een geroosterde boterham gesmeerd. Het smaakte voortreffelijk!

Gisterenmiddag en - avond was het ook seizoensafsluiting van het Skolekorps. Ik moest een langpannekake bakken. Dit houdt in een soort cake in een rechthoekig bakblik. Ik kwam weer al op een goed idee. Ik heb van die botercreme op de kake gesmeerd en daaroverheen chocoladehagelslag (vanuit Nederland) gestrooit. En ook dit smaakte goed. De seizoensafsluiting hield in dat de ouders en broers/zussen waren uitgenodigd voor een klein afsluitend concert. Daarna was er buffet met taco's en burito's en daarna koffie met kake. Tijdens de koffie met kake was er ook een vergadering met de ouders over de plannen van seizoen 2012/2013, met daarna nog een loterij. Tino en ik zijn om 18.15 uur weggegaan, want we moesten Matjo van het vliegveld in Røros halen. Die was 2 dagen naar Nessjo in Zweden geweest voor zijn werk. Toen we thuis aankwamen, was Loreena inmiddels ook thuis. We hadden nog een mooie schaal gewonnen met de loterij. Ik heb snel een ingelijste mandala ingepakt voor Kari, die gisteren jarig was. En toen eerst naar de koorrepetitie. Na afloop, om ongeveer 21.30 uur, ben ik door gefietst naar Kari. Het was er gezellig druk en ze vond de mandala prachtig. Onder de aanwezigen waren mensen die ik al kende, maar ook vele onbekenden. Nou ja, onbekenden, sommigen hadden we al van mij gehoord. O.a. Tove uit Øversjødalen, een kennis van Peter en Ingrid. Ik heb gevraagd aan iemand met wie ik aan het praten was, of het normaal was in Noorwegen dat er bij verjaardagen altijd een maaltijd werd geserveerd. Dat bleek inderdaad de gewone gang van zaken te zijn. Er wordt altijd begonnen met een lichte maaltijd: soep, salade bijv en toetje na. Daarna koffie met kake. Het was erg gezellig en tegen elven was ik weer thuis. Vanmiddag ga ik Kari even helpen met opruimen.

Afgelopen maandag was ook de laatste noorse les van dit seizoen. 20 augustus gaan we weer verder, waarschijnlijk met ons voor te bereiden op de Bergenens test. Als je deze test haalt, kun je bijv. een opleiding gaan doen op de hoge school of universiteit. Ook wordt het zoeken naar werk makkelijker.

Volgende week dinsdagavond is het afsluitende bal op school en woensdagavond is het afsluitingsfeest van de 10e klas. Donderdag de laatste schooldag en dan is het 2 maanden zomervakantie.

1 opmerking:

  1. slagroom máken? Nee joh, gewoon de melk in een emmertje gieten, 24 uur in de koelkast laten staan, en dan met een soeplepel heel voorzichtig de bovenste romige laag eraf scheppen: tadaa, slagroom, nou ja, room, die je kunt kloppen, dan heb je slagroom.
    En heb je een heleboel slagroom, dan kun je wel proberen om daar eens boter van te maken. Maar dan moet je véél tijd hebben, want het is nogal een wacht-klusje.
    Succes! ;-) Eleonie

    BeantwoordenVerwijderen