Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 18 juni 2012

Yoga

Ik ben begonnen met de praktijk, die ik in Nederland in de oktober 2009 begonnen ben, nieuw leven in te blazen. Dit omdat ik in september wil en ga beginnen met yogalessen hier in Tolga. Het leek me een goed idee om dit onder de naam te doen, die ik in Nederland ook gebruikte, namelijk "Avasthana". Een woord uit het Sanskriet (een oude Indische taal) dat "je plek innemen" betekent.
Ik ben afgelopen weekend begonnen met een aparte pagina te maken op Facebook, waar ik alle nieuwtjes op kan zetten. Zoals bijvoorbeeld wanneer de eerste les is, en waar en wanneer. Ik gebruik hetzelfde logo.
Logo van mijn praktijk.
Vandaag ben ik samen met Dorthe Iversen van de gemeente op pad gegaan om een paar ruimtes te bekijken die geschikt zouden kunnen zijn voor de yogalessen. We hebben 2 ruimtes bekeken, 1 in de Sætershal, het sportgebouw hier en het gymzaaltje in het bejaardentehuis. De laatste viel direct af, iedereen zou dan tussen de fiets- en roeiapparaten in moeten liggen. Dit zaaltje had een sfeer van nul komma nul. Voorlopig wordt het een zaaltje in de Sæterhal. Dit zaaltje had meer sfeer en was niet al te duur. De eerste les begint op woensdagavond 5 september van 19.30 tot 21.00 uur. Nu de klanten nog.

Gisterenavond had Loreena paardrijles, i.p.v. vrijdagavond. We zijn met z'n viertjes nog even langs het huis in Vingelen gereden, Loreena had het nog nooit gezien. Zowel Tino als Loreena zijn niet onverdeeld enthousiast geworden van de eerste aanblik. Ik ga voor volgende week dinsdagavond proberen een afspraak te maken voor een bezichtiging. Matjo en ik zien het wel zitten, het uitzicht is fenominaal. Een minpuntje is dat het 4 km van Vingelen afligt, wat betekent dat er meer gefietst (in de zomer) en gelanglauft of gesparkt (in de winter) moet worden. Maar goed, eerst maar die bezichtiging en dan zien we wel weer verder.

Verder afgelopen zaterdag nog even in de stress geschoten. Ik kreeg een mailtje van het bestuur van het Skolekorps. Blijkbaar wordt er elk jaar op de zaterdagen in het zomerseizoen wacht gelopen in Dølmotunet. Dat is een museumboerderij hier in het dorp, compleet met dieren en boerenmeisjes in kostuum. Het geld wat daarmee verdient wordt, is voor het Skolekorps. En de wacht wordt gelopen door de ouders van de leerlingen. Vorige week was er een vergadering, waar ik halverwege weg moest om Matjo in Røros op te halen. Daarna is dus de lijst samengesteld wie wanneer wacht zou lopen. En wij, Matjo en ik, zijn ingedeeld voor a.s. zaterdag 23 juni. En wat komt dat ontzettend slecht uit! A.s. woensdag of donderdag arriveren René en Ineke, zaterdagmorgen moet Tino even weggebracht worden (daarover straks) en 's middags weer opgehaald worden. En om 16.00 uur worden we verwacht op het verjaardagsfeest van Kari. Waar ik nog een gerecht voor moet maken, want het is de bedoeling dat iedereen wat meeneemt. Dus ben ik vandaag aan het regelen geslagen om de dienst te ruilen. Want als je niet kunt, moet je zelf voor vervanging zorgen. Heel fijn, maar niet heus. Nou ja, ik doe mijn best en als het niet lukt om vervanging te regelen of om te ruilen, hebben ze pech gehad. We krijgen niet elke dag visite uit Nederland, dat gaat toch voor.

Tino gaat a.s. zaterdag werken. Hij heeft een baantje gevonden in Kåsa op een boerderij, de boerderij van Dennis om precies te zijn. Zaterdag is zijn eerste dag. Ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik denk dat het heel goed voor Tino is en zo verdient hij nog wat centjes ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten