Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zondag 19 mei 2013

Zomerweer

17 mei was het al heerlijk weer en de afgelopen 2 dagen was het zelfs nog warmer! Temperaturen van boven de 20 graden! Je ziet het gras groeien. Gisteren ben ik samen met Loreena heerlijk aan de slag geweest met het planten van plantjes in potten voor op de veranda:

Tegen het eind van de middag kwamen er echter donkere wolken aandrijven en begon het hier op Haugli behoorlijk te regenen. 's Ochtends waren we naar Tynset geweest om boodschappen en nieuwe schoenen voor de kids. Op de terugweg hadden we Tino bij Hein afgezet. Tino ging Hein helpen met het maken van een omheining voor varken Julia. Om 17.15 uur hebben we even gesmst wanneer we Tino op konden halen en toen kregen we de uitnodiging om bij Hein en Danielle te komen eten. Aangezien we ondertussen al heel goed weten uit ondervinding dat het altijd heerlijk eten is bij de fam. Driehaus, sloegen we dat aanbod natuurlijk niet af. Dus zijn we tegen zessen naar de andere kant van Vingelen gereden. We hebben heerlijk gegeten en daarna zijn Hein en Tino, met nog wat hulp van Matjo, nog even verder gegaan met de afrastering. Rond half 10 waren ze klaar en na nog even gezellig wat gedronken te hebben zijn we weer naar huis gereden. Daar hebben we nog naar het Eurovisie Songfestival zitten kijken.

Ook vandaag weer superweer. Vanochtend nog wat huishoudelijke klusjes gedaan en daarna zijn Matjo, Loreena en ik een eind gaan wandelen. Dit keer weer in een ander gedeelte van Vingelen, het gedeelte rond Nordvangen. We zijn vertrokken vanaf de kerk en via de weg naar Nordvangen gewandeld. Daar zijn we de weg afgegaan en de wegwijzer richting de Kletten verder gevolgd. We zijn niet helemaal naar boven gelopen, want er waren nogal wat drassige plekken op het pad naar boven en Loreena had niet de goede schoenen aan. Volgende maand krijgt ze nieuwe bergwandelschoenen, tot dan moet ze het even op haar sportschoenen doen. We werden weer getrakteerd op mooie uitzichten en kwamen voor de zoveelste keer tot de conclusie dat we hier toch we erg mooi wonen.

De Nonsvola, de volgende wandeling is naar de top.

Kerkje van Vingelen

2 dames met hoedjes op.

Die kant moeten we op.

Hier doe je het voor!

Op de terugweg

Toen we terug thuis waren, hebben Loreena en ik de oude vergrijsde tuinbank van een kleurtje voorzien:

De veranda begint weer bewoonbaar te worden:

En dit is onze "achtertuin", met de Hummelfjell op de achtergrond:

De boerderij vanuit een andere kant bekeken: