Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

dinsdag 7 mei 2013

Kooruitje naar Tomrefjord

Afgelopen zaterdag moest ik vroeg mijn bed uit: 6 uur. Want om 7 uur vertrok de bus vanaf Malmplassen, Tolga, naar Tomrefjord. 25 van de 30 koorleden gingen mee. We reden er naar toe via de Trollvegen en Ålesund.

We zijn even gestopt bij het bezoekerscentrum net voor de Trollvegen. Het was er nogal winderig en niet echt warm.

Nadat we door een tunnel gereden waren, werd het ineens een stuk groener:

Even een korte sightseeing met de bus door Ålesund en toen verder richting Vestnes, waar ons hotel stond.

We logeerden in het Fjordhotel aldaar en hebben ons eerst tegoed gedaan aan een lekkere vissoep. Toen zijn we naar een scheepswerf in Tomrefjord gereden, waar we een rondleiding kregen. We moesten allemaal veiligheidshelmen en -schoenen op en aan. We kregen een rondleiding op een schip in aanbouw en dat was best nog interessant.

Op de brug in aanbouw.
Uitzicht vanaf de brug.

Na afloop was het tijd voor een gezamenlijke koorrepetitie met het koor van Tomrefjord. Onze dirigente was eerst dirigente van dit koor, voordat ze naar Glåmos verhuisde. Na de repetitie zijn we de straat overgestoken naar een gebouw, waarin bovenin een bowlingcentrum was. Eerst een potje bowlen en daarna lekker gegeten en vooral gedronken.

Om 12 uur was ik weer terug in het hotel, mijn kamergenote kwam een half uurtje later. De volgende dag om 8 uur weer op en eerst lekker ontbeten. Daarna uitgecheckt en met de bus naar een klein haventje in Vestnes voor een boottochtje. Er konden maar 8 personen per keer mee, dus dat werden 3 boottochtjes. Ik zat in de laatste groep. Erg leuk, zo'n tochtje over de fjord, en het ging lekker hard.

Ik zat voor op de boot op de grond, vlak voor het duikplankje. Aangezien het best hard ging, heb ik maar zittend de foto's gemaakt:

De scheepswerf in Tomrefjord, waar we een dag eerder waren.

We hadden gelukkig goed weer, 12 graden en zon. Wat wel zo lekker is, als je op zo'n bootje de fjord rondraast. Na het boottochtje weer een gezamenlijke koorrepetitie (tja, het is en blijft een kooruitje). En daarna richting de veerboot om de fjord over te varen naar Molde.

Molde

We passeerden nog een knoeperd van een cruiseschip, dat we vanaf de walkant ook nog diverse keren zagen.

Hier zie je het cruiseschip op de achtergrond.

Daarna zijn we verder gereden richting Sunndal. Uiteraard mocht ook deze keer de quiz niet ontbreken. Noren zijn gek op quizen maken. De voorzitster had haar uiterste best gedaan en we kregen een vragenlijst met wel 100 vragen over allerlei soorten onderwerpen. De groep werd in vijven verdeeld en zat verspreid over de bus. Gelukkig zaten er ook wat internationale onderwerpen tussen, zodat ik af en toe ook een antwoord kon geven, hahaha.

In Sunndal nog een tussenstop voor koffie, kake en ijs:

En toen verder naar Oppland, wat ik ook een erg mooie omgeving vond:

Bij Oppdalporten de laatste tussenstop, voor het avondeten en daarna non-stop naar Tolga. Al met al een gezellig, maar ook vermoeiend weekend.

Matjo, Tino en Loreena hadden zich ook goed vermaakt. Afgelopen zondagmiddag zijn ze naar de housewarmingparty bij Hein en Danielle geweest, waar het ook erg gezellig was. Alleen werd het een tuinwarmingsparty, want het huis was nog niet helemaal af.