Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 15 mei 2013

Auto's, vakantieplanning en klederdracht

Afgelopen zondag zijn we naar de verjaardag van Eleonie geweest en dat was erg gezellig. Eleonie had lekkere groente- en tomatensoep klaargemaakt en ook nog een overheerlijke lasagneschotel. We waren 's avonds rond half 9 weer terug thuis.

Loreena is maandag begonnen met haar 2 weken durende stage bij de Cubus in Tynset. De 1e 2 dagen zijn goed gegaan, zowel bij de Cubus als het heen en weer reizen. Ze neemt 's ochtends gewoon de schooltaxi en stapt, net als altijd, in Vingelen op de schoolbus. Deze bus rijdt ook door naar Tynset, dus ze kan lekker blijven zitten. De 1e dag is ze om 3 uur met de bus naar Tolga gereden en daar met de KID-taxi naar huis. Gisteren kwam ze erachter dat de bus die 's ochtends van Vingelen via de school in Tolga naar Tynset rijdt, 's middags om 3 uur terugrijdt gelijk naar Vingelen. Dus heb ik haar gisteren om half 4 bij de school in Vingelen opgehaald.

Gisteren was het weer zo'n heen en weer rijdag. De auto van Matjo moest naar de garage. Ik ben tegen negenen 's ochtends met mijn auto en Matjo met zijn auto naar de garage in Tynset gereden. Ze zouden checken wat er aan de hand was, en met een half uurtje bellen of Matjo er nog mee kon rijden. Dus zijn wij even wat gaan drinken in het Domus Café en een beetje rond gaan kijken in de winkels daar. Na een uur hadden we nog niks gehoord en zijn we zelf maar weer naar de garage gegaan. Er bleek nog niks gebeurd te zijn. Degene die normaal altijd de planning doet (David), was er nog steeds niet. We moesten maar even navragen in de werkplaats. Daar werden we ook niet veel wijzer. Gelukkig kwam toen David net aanlopen. Hij had helaas geen vervangende auto voor Matjo en wist ook niet of de auto vandaag nog klaar zou zijn. Dan moest Matjo vandaag maar met mijn auto naar zijn werk. We hebben de auto van Matjo bij de garage achtergelaten en zijn met mijn auto naar huis gereden. Tegen 4 uur werd Matjo gebeld dat zijn auto klaar was! Wij weer naar Tynset. Daar aangekomen belde Tino: hij had de bus gemist en stond nog in Alvdal. Matjo is naar Alvdal gereden en ik weer naar huis om te koken. Morgen ga ik weer naar de garage, dit keer voor mijn auto. De winterbanden moeten verwisseld worden en er moeten nieuwe zomerbanden op, omdat de oude versleten zijn.

Ik kreeg afgelopen weekend bericht van Bjørn Pettersen in Alvdal voor een evt. yogaopleiding bij hem. Eigenlijk kwam me dit veel beter uit dan een maand opleiding in Nederland. Dus heb ik de opleiding in Nederland afgezegd. Ik had 20 april het volledig ingevulde formulier al via de mail opgestuurd, maar had daarover nog geen bericht gehad. Ik geloof niet dat ze het erg vonden dat ik niet voor hen koos. Dus ga ik de yoga-opleiding hier in Noorwegen volgen, in Alvdal, hier 50 km vandaan. En gaan Tino, Loreena en ik de 1e 2 weken van augustus lekker op vakantie naar Nederland. Heen gaan we met de boot Oslo-Kiel. Tino en Loreena gaan 17 augustus terug met het vliegtuig en ik vertrek een dag later met de auto en rijdt over Zweden terug.

En ik heb mijn Zeeuwse klederdracht binnen. Ik worstel alleen nog met de muts. Het zou een daagse muts zijn, maar op het internet kan ik daarover niks vinden. Hier 2 foto's van de muts:



Mocht iemand weten hoe ik dit op mijn hoofd moet zetten, laat het alsjeblieft weten! Liefst voor vrijdag, want dan is het de bedoeling dat ik het aandoe. Gisteren heeft het koor het volkslied van Noorwegen geoefend. Voor mij helemaal nieuw. A.s. vrijdag gaan we eerst in de kerk zingen, daarna in optocht ("tog" heet dat hier)  achter het muziekkorps naar het bejaardentehuis, waar we ook zingen, en daarna naar Vidarheim, het gemeenschapshuis, waar we nog een keer zingen. Ben benieuwd hoe dat allemaal zal gaan!

1 opmerking:

  1. Waar komt de muts vandaan, hij/zij weet toch wel hoe je die muts op moet zetten.
    Ik ken dit in ieder geval niet als Thoolse dracht, ook is er geen algemene Zeeuwse dracht. Meestal wordt de Zuid-Bevelandse kap als de Zeeuwse klederdracht gezien.
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen