Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 20 mei 2013

Savalen

Vanmiddag zijn Matjo, Tino en ik naar Savalen gereden. Loreena ging niet mee, want die voelde zich niet zo lekker. We waren nog niet in Savalen geweest en vandaag was het open dag. We zijn om half 1 weggereden en kwamen rond kwart over 1 in Savalen aan. Erg druk was het niet! We zijn eerst vanaf het Savalen Fjell en Spa hotel langs het huis van de kerstman (dat nog niet open was) naar het strand bij het meer gelopen. En het bleek een echt heus strand te zijn! Omgeven door bergen.


Het meer
Een echt strand!
 Het spahotel vanaf het strand gezien.


Toen zijn we naar het paardencentrum gelopen. Ook daar was het niet druk. Wel kregen we gratis koffie en wafels en hebben we even gezellig staan praten met de eigenaren. Het weer was wel niet zo zomers als de afgelopen dagen, maar het was droog, de zon kwam af en toe door en ook de temperatuur was goed: een graad of 15/16.



Er liep ook nog kleinere, vrouwelijke versie van Toots, de hond van Matjo zijn broer en schoonzus, rond:

 
 
Daarna zijn we teruggelopen naar het huis van de kerstman, dat ondertussen wel open was.

 
We hebben er even doorheengelopen en alle kerstspullen bewonderd. Ik heb er nog 2 engeltjes voor in de kerstboom gekocht. Beter vroeg dan laat! Het was leuk gedaan, dat huis van de kerstman. Er was te zien hoe het speelgoed (zogenaamd) gemaakt werd en ook was er een hele muur vol met brieven voor de kerstman uit de hele wereld:
 
 
Na alles bewonderd te hebben, zijn we weer naar huis gereden. Leuk, om eens gezien te hebben en wie weet, als we het strand heel erg missen, kunnen we dus naar Savalen!



1 opmerking:

  1. Wat leuk om te lezen en wat zal mijn neefje jaloers op je zijn dat de kerstman zo dichtbij is bij jou. Goh en strand vlakbij nou meis dan kan je daar als het mooi weer is eens heen gaan. Wat is noorwegen toch een mooi land, enne ik dank God op me blote knietjes dat ik hier mag wonen. Jij ook denk ik. dikke x Corry

    BeantwoordenVerwijderen