Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 11 februari 2012

Jentekveld

Gisteren heb ik een ontzettend gezellige avond gehad bij Kari. Kari zit ook in het Sneppen koor en via Facebook kwamen we erachter dat we qua (spirituele) levensinstelling op dezelfde lijn zaten. Bovendien kon ik haar helpen aan kooltjes en appeltabak voor de waterpijp. En zodoende heeft ze me uitgenodigd voor een meidenavondje. Helaas konden er een paar niet, dus waren we met z'n vieren. De andere 2 dames waren nichtjes van Kari. De ene dame werkt in KID, een winkel in Tynset, waar ik een keer een pelskleed had gekocht. En zij heeft me toen geholpen. De andere dame had ik een keer gezien in de trein, toen ik terugkwam van de begrafenis van mijn oma. Ze viel me toen op, omdat ze zo gezellig zat te kletsen en ook vanwege haar aparte uitstraling. Zij is een redelijk bekende muzikante, ze schrijft, speelt en zingt noorse volksmuziek.
Het was een gezellige avond. We begonnen met linzensoep en wijn, daarna thee/koffie en gebak met een likeurtje en we sloten de avond af met de waterpijp. Wat tot resultaat heeft, dat ik nu een lichte hoofdpijn heb :-). Toen ze erachter kwamen dat ik in Nederland yogalessen had gegeven, vroegen ze of ik dat hier ook wilde doen. Ik vertelde dat ik eerst beter noors wilde leren spreken, maar dat vonden ze helemaal niet nodig. Yoga-oefeningen kun je voordoen en mijn noors was prima, vonden ze. Dus nu gaan ze bedenken waar dat zou kunnen. Wie weet, zit er nog een klein baantje voor me in. Verder ben ik ook uitgenodigd om in de zomer een keer naar de seter van Kari te komen. Een seter is een zomerboerderij.

Verder ben ik afgelopen week ook uitgenodigd door een andere mevrouw van het koor. Ze vroeg of ik een keertje langs wilde komen, dat leek haar wel gezellig. Dus ga ik a.s. dinsdag vragen wanneer het voor haar uitkomt.

Erg leuk dus, allemaal. En het krijgen van contact met de noorse bevolking gaat sneller dan ik had verwacht en gehoopt. Vandaag (zaterdag) gaan we naar Røros om boodschappen en nog wat te winkelen. En vanmiddag misschien kijken naar het schaatsen: de World Cup in Hamar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten