Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

vrijdag 3 februari 2012

Echt koud

Toen ik vanochtend boven kwam en op de thermometer wilde kijken, zei Matjo: niet schrikken. Het bleek -32 graden te zijn. Da's pas koud. Het bleek dat de motorverwarming voor de auto 's nachts niet was aangeslagen. Matjo kwam er om half 7 pas achter en heeft toen gelijk de motorverwarming alsnog handmatig aangezet, maar het mocht niet baten. De auto wilde om kwart over 7 niet starten. En de bus was ook al weg. Dus zat er niets anders op dan de zaak in te lichten en thuis te gaan werken.
Ik zou een vriendin uit Røros op bezoek krijgen, maar ook die kreeg haar bejaarde autootje niet aan de praat, dus dat is uitgesteld. Tja, dat is hier nu eenmaal zo. Zo af en toe is het echt flink koud :-).

Gisterenavond was ik aan de beurt om voor het skolekorps avondeten te maken. Dat kan van alles zijn: koek, broodjes. Ik had afgelopen maandag voor het eerst brownies gebakken om te proberen. Die waren zo goed gelukt, dat het blik van 25 x 50 cm, waarin ze gebakken waren, in 2 dagen op was. Dus heb ik gisteren weer zo'n koek gebakken. Loreena had het in 40 stukjes gesneden. Verder nog 20 lomper met pølser (aardappelpannekoekjes met worstjes) en dat zou genoeg moeten zijn, hoopte ik. Loreena had al gewaarschuwd dat er altijd flink gegeten werd. Het bleek dat een andere moeder ook nog broodjes mee had genomen. Nou, van de koek waren er nog 4 stukjes over en van de lomper nog 1. Ik had eer van mijn werk.

Toen ik thuis kwam, heb ik gelijk weer zo'n koek gebakken voor vandaag. Tegen 11 uur had ik al 2 stukken op en ook Matjo liet het zich goed smaken. Begin van de middag kwam Dennis nog even langs en ook die heeft 2 stukken verorberd. Volgens mij is die koek gewoon berelekker!

Over 2 weken komen onze vrienden uit het oosten van Nederland op bezoek. Ze blijven de hele week. Hier is het dan ook wintervakantie. Gezellig, ik heb er zin in! Ik heb nog een boodschappenlijstje doorgemaild met o.a. hagelslag en ontbijtkoek. Kunnen de kids lekker hagelslag blijven eten. Matjo moet die week helaas een aantal dagen nog werken. We kijken nog wel hoe we dat doen met de auto. Misschien gaat hij een paar dagen met de bus, dan kunnen wij in de omgeving rondtouren. Want er is genoeg te zien hier!

Straks breng ik Loreena naar het busstation. Ze heeft een oefenkamp met het schoolkorps in Røros. Morgen eind van de middag is ze weer terug. Ze staat nog niet echt te springen, geloof ik, maar dat komt vast wel als ze eenmaal in de bus zit. Wij willen proberen morgenavond nog naar de aankomst van de hondeslederace te gaan kijken. Het heet de Fedmundløpet en ze zijn gisterenavond gestart in Røros voor de 600 km en vandaag voor de 400 km. In Tolga moeten ze verplicht 8 uur rusten. De eersten worden rond 22 uur zaterdagavond verwacht. De volgende ochtend vroeg gaan ze dan verder voor het laatst weer richting Røros.

1 opmerking:

  1. Grappig dat er door ouders voor het skolelorps omstebeurd eten gemaakt wordt! Als ik dat soort dingen lees denk ik steeds dat de mensen in Noorwegen dan wel verder van elkaar af wonen maar toch een betere band met elkaar hebben....

    Hier in Nederland is het eindelijk ook eens koud. Gevolg is dat er al twee dagen vrijwel geen trein schijnt te kunnen rijden en dat bij de eerste sneeuwval er 800km fikle stond op de wegen! Belachelijk! Maar goed, hopelijk dat we komende winter ook lekker in Noorwegen zitten als de eerste sneeuw valt!

    BeantwoordenVerwijderen