Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

dinsdag 24 januari 2012

Tv en wasmachine

Vanochtend om 5 uur opgestaan om Matjo weer naar het vliegveld in Røros te brengen. Dit keer moest hij naar Dusseldorf voor een kwaliteitsbijeenkomst. Donderdagavond haal ik hem weer op. Het was -23 toen we weg reden en behoorlijk mistig. Op de terugweg heb ik het maar op het gemakje gedaan, het was niet fijn rijden met die mist en de wetenschap dat er wel eens een eland over zou kunnen steken. Maar ik ben veilig thuisgekomen.

Om half 10 was de monteur van ViaSat er om de satelietschotel en bijbehoren te monteren en aan te sluiten. We kregen ook nog 2 kastjes die werkten via het internet, waardoor we films van het internet op een memorystick konden zetten. Helaas werkten die niet, dus we krijgen nog een nieuwe set toegestuurd. De monteur was een aardige vent uit Alvdal, we hebben lekker zitten kletsen over de kinderen (de zijne en de mijne), het weer, langlaufen, Nederland en nog een heleboel meer. Dit ging voornamelijk in het Engels. Ik vertelde netjes in het Noors dat ik wel wat Noors sprak en hij schakelde gelijk over in het Engels. Nou ja, af en toe gooide ik er wat Noors door, dan leek het nog wat, haha. Maar de tv werkt en vooral Loreena is helemaal gelukkig, want ze kan weer naar DisneyXD kijken. Dat vindt de rest wat minder, maar het is maar voor 2 maanden, dan nemen we het standaardpakket.

Verder heb ik iemand gebeld die het wasmachine komt nakijken a.s. vrijdag. Want die vertoond kuren, helaas. Hij wat nog wel, maar wil het water niet meer wegpompen, alle indicatorlampjes gaan dan tegelijk flikkeren. Dus weet ik gelijk wat ik te doen heb a.s. weekend: wassen.

Ook vandaag, net als gisteren, weer een mooie dag. Gisteren was het -10 en zonnig, vandaag wat kouder, de thermometer bleef steken bij -17 en nu is het weer -20. Maar de hele dag kwamen er hele piepkleine sneeuwvlokjes uit de lucht vallen, waardoor het net leek alsof er glittertjes uit de lucht vielen. Prachtig!

Gisterenavond hadden we de 1e noorse les en die beviel goed. We zijn met alleen maar Nederlanders, 10 in totaal. We herhalen de laatste 2 lessen van På Vei en gaan dan begin februari verder met Stein på Stein. Dit is de methode die ook gebruikt wordt door noorsonline.nl in Den Bosch. Tino en Loreena krijgen er ook les uit op school. Straks nog een vergadering van het koor en dan zal ik blij zijn als ik in bed lig. Best een lange dag voor zo'n zachtgekookt ei als ik :-).

1 opmerking:

  1. Hej Colinda!
    Eindelijk vond ik je blog...!!
    Net heb ik al je berichten gelezen en wat een avonturen allemaal.
    Ik heb vaak aan je gedacht, hoe het met jouw, je man en de kinderen zou zijn in het hoge noorden, dan kwam er weer van alles tussen en schoof het weer naar de achtergrond. Maar nu ga ik je volgen en hoop zo weer contact met je te krijgen.
    Wellicht kunnen we ooit weer eens wat spinnen !!
    Veel groeten, Alet Tienpont uit Ouwerkerk waar nog steeds Textielwerk Wol en zo... is!!

    BeantwoordenVerwijderen