Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 11 januari 2012

Met Loreena om boodschappen

Vanochtend eerst Matjo weggebracht naar het vliegveld in Røros. Nou ja, hij reed en ik reed in m'n eentje weer terug. Hij moet voor zijn werk 3 dagen naar Nessjo in Zweden. Het was wel vroeg, kwart over 5 reden we weg. Maar ik heb nu wel de auto 3 dagen en dat is ook wat waard.

Vanochtend heb ik nog een lekkere wandeling met Balto gemaakt. Ik ben eens gaan kijken waar de camping hier nu precies is en het pad wat erlangs liep, zag er erg aanlokkelijk uit. Leuk voor Matjo en mij om in het weekend eens te gaan verkennen. Met Balto doen we dat op dit moment niet, van die hele lange wandelingen. Balto heeft na een half uur last van ijsklontjes tussen zijn poten, dus dat loopt zowel voor hem als voor ons niet echt lekker.

Vanmiddag rond half 4 ben ik met Loreena en de skarp eerst langs de kapper gemaakt om een afspraak te maken voor een knipbeurt voor ons beiden. Daarna naar de COOP. Op de terugweg kwam ik een paar vrouwen van het koor tegen en toen Knut Sagbakken. Die vroeg hoe de winter ons beviel, of hij Tolga volgende week bij de Placement beurs in Hoevelaken aan kon bevelen en hoe het met de kids op school ging. En alles ging in het noors. Ook bij mij. Heel grappig om te merken dat er vanzelf een laadje in je hoofd opengaat met het juiste woord erin.

Met Loreena gaat het goed, die houdt zich heel goed staande. Tino vindt het nu saai op school, maar ik denk dat dat nog wel over gaat. Ik weet nog goed toen ik op m'n 14e verhuisde van Zeeuws-Vlaanderen naar Middelburg. Het 1e jaar wilde ik maar wat graag terug en na 2 jaar moest ik er niet meer aan denken nog terug naar Zeeuws-Vlaanderen te moeten.
En mijn oudste broer, die verhuisde ook op z'n 14e, maar dan van Middelburg naar Tholen. Die wilde ook heel lang terug. Ondertussen zijn we 20 jaar verder en hij woont nog steeds op het eiland. Dus ik denk dat het met Tino wel goed gaat komen. Geduld is in deze een zeer schone zaak. Zoals de Noren dat zo mooi zeggen: ting tar tid.

1 opmerking:

  1. Hoi Colinda.
    Bij de sportzaak of bij de dierenspeciaalzaak in Tynset (bij de benzinepomp) kun je sokjes kopen voor je hond, zodat hij minder last krijgt van ijs tussen zijn tenen. Dit wordt veel gebruikt door de diverse hondenslee-rijders hier in de buurt, dus je loopt niet voor gek hoor!
    Ook moet je goed vaseline of andere vette zalf smeren op de kussentjes, want als ze eenmaal kapot springen door het verschil van kou buiten en warmte binnen, dan is dat voor het beestje erg pijnlijk. (en bloed overal over de vloer...)

    Groetjes, Eleonie

    BeantwoordenVerwijderen