Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

vrijdag 13 januari 2012

Matjo weer thuis.

Vanochtend was het soms nog bar en boos met het weer. Felle, stormachtige sneeuwbuien met soms wat hagel ertussen wisselden elkaar af met opklaringen. Vanmorgen ben ik begonnen met sneeuwruimen, maar vanmiddag kon ik weer overnieuw beginnen, omdat er weer zoveel bijgevallen was.

Loreena heeft vandaag haar 1e rapport gehad en dat was erg goed! Hier krijg je cijfers van 1 t/m 6 en zij had alleen 3en en 4en. Ze had nog niet voor alle vakken een cijfer, omdat ze haar noors nog niet voldoende is en omdat ze daarom nog niet alle toetsen heeft kunnen maken. Tino heeft nog geen rapport, omdat hij een heel afwijkend schema heeft.

Vanmiddag om half 4 zijn Loreena en ik begonnen met de auto en oprit sneeuwvrij te maken. Toen we daar mee bezig kwamen, kwam 1 van de klasseleraressen van Loreena, Berit, langs. Ik heb nog even met haar staan praten en ze vertelde dat Loreena het zo geweldig doet met de noorse taal. We hadden flink wat werk met alles van de ergste sneeuw te ontdoen, maar om 4 uur konden we vertrekken. Voor mij een soort vuurdoop, want onderweg was er soms behoorlijk veel sneeuw en wind. Maar 3 kwartier later arriveerden we bij de Europris in Røros. Al met al viel de rit niet tegen.
Toen ik de auto had stilgezet, besefte ik ineens dat mijn tas met portemonnee en telefoon niet in de auto lag. Die lag dus nog thuis. Shit! Er zat toen niets anders op dan maar weer terug te rijden, want zonder geld kun je nu eenmaal geen boodschappen doen. De terugweg ging wat vlotter en 35 minuten later waren we weer thuis. We hebben eerst maar wat gegeten en gedronken en tegen zes uur zijn we maar weer richting Røros gegaan, nu met portemonnee. Eerst nog wat geshopt in het Domus winkelcentrum en toen boodschappen gedaan.
Iets over half 8 waren we op het vliegveld. Matjo had al gesmst dat hij op normale tijd vanuit Oslo zou vertrekken. Iets later dan gepland landde hij dan. Er stond behoorlijk wat wind en ze hadden in de lucht ook tegenwind gehad, maar hij was er dan toch.
Intussen zijn we weer thuis, de wind en sneeuw zijn een stuk minder. Morgen gaan we waarschijnlijk even bij het skicentrum op de Hummelfjell in Os kijken. Gewoon een beetje orienteren wat er te doen valt, wat je kunt huren, misschien tweedehands skies die te koop zijn. Kortom: het weekend kan beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten