Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 2 november 2011

We zijn in Tolga

Hè, hè, we zijn.
Gisterenochtend zijn Matjo en Tino om 6 uur vertrokken vanuit Åseral met de katten en Balto. Loreena en ik vertrokken om 9.10 uur met de trein vanuit Kristiansand. Eerst bijna 5 uur naar Oslo. We hadden comfortklasse geboekt. Ik denk dat het een wat oudere trein was. Het interieur van een oudere trein heeft een iets luxere uitstraling, vind ik. Alles afgewerkt met hout en leren stoelen. Gratis koffie en thee en gratis kranten. Goed uit te houden dus. In Oslo hadden we 20 minuten om over te stappen richting Hamar. Ook hier weer comfortklasse, maar dit was een nieuwere trein. We arriveerden om 10 voor 4 in Hamar, waar we weer 20 minuten hadden om over te stappen richting Tolga. Dit keer een boemeltje. 3 uur duurde de reis van Hamar naar Tolga. Op het laatst werd Loreena misselijk en moest overgeven. Gelukkig was ze op tijd bij de wc! Om 19.12 uur arriveerden we in Tolga, waar Matjo en Tino ons op stonden te wachten. Zij waren iets over half 7 in Tolga gearriveerd. We zijn gaan eten in Malmplassen, het hotel tegenover ons huis. Toen zijn we naar het huis gaan kijken en daarna zijn Loreena en ik teruggegaan naar Malmplassen om daar te gaan slapen.
Vanochtend om 8 uur ontbeten met de mannen in Malmplassen en toen naar het huis. Heel raar gevoel om alles voor het eerst bij daglicht te zien. Ik ben nog wat gaan schoonmaken en tegen half 10 was de verhuizer er. Hij was alleen, zijn partner was nog ergens anders en zou er tussen 1 en 2 uur zijn. Tegen elven denk ik, stond er een man voor de deur. Dat bleek Theo te zijn. Ik had een paar keer contact gehad met hem via Facebook. Hij kwam helpen. Hij kwam als geroepen en is tot 2 uur gebleven! Toen was bijna de hele vrachtauto leeg. De verhuizer had zijn partner afgebeld, omdat Theo kwam helpen. Niet helemaal correct, vind ik, want we hebben er wel voor betaald! Matjo wil daar toch wat van zeggen tegen dat verhuisbedrijf, misschien korting bedingen.
 Helaas konden niet alle spullen mee. Er zijn wat dingen achtergebleven in Åseral. De fietsen van de mannen, de 2 tuinbanken, de ladder en de parasol die ik een paar jaar terug voor mijn verjaardag had gekregen. Balen! Toen we uit Nederland kwamen, hadden we 45 m3 bij. Ik had nu 50 m3 opgegeven, omdat we een fornuis erbij hadden en nog een paar dingen, 1m3 meer. Dus 50m3 zou genoeg moeten zijn. Het blijkt dus dat de mannen van Dijkshoorn, het verhuisbedrijf in Nederland, geweldige stapelaars waren! Hoe we die spullen in Tolga moeten krijgen, weet ik nog niet. Matjo gaat dit regelen.
Rond een uur of 3 stond alles binnen en ongeveer op zijn plaats. Behalve onze mooie broodkast, want die kon het huis niet in! Nog meer balen! Hij kon ook niet uit elkaar, dus Matjo en Tino hebben hem onder een afdak gezet met een zeil erover. Gelukkig is het teakhout, dat kan tegen vochtigheid, maar leuk is anders. Ik kon wel huilen op dat moment. We hebben nu de kast van Loreena, die als opslagkast dienst deed, als vervanging gebruikt voor de broodkast, want ik moet mijn spullen toch ergens in kwijt.
Om 5 uur zijn we gaan eten, weer bij Malmplassen. Daarna nog het een en ander in elkaar gezet, uitgepakt enzovoorts. En nu stoppen we ermee voor vandaag.
Morgen om 9 uur worden we op school verwacht, dus lang uitslapen zit er helaas even niet in. Matjo gaat morgen weer naar zijn werk en wij gaan de rest van de dag verder met uitpakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten