Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

vrijdag 18 november 2011

Sneeuw

Vandaag heeft het de hele dag gesneeuwd. Er ligt nu denk ik een centimeter of 4. Zou de winter dan hier 'eindelijk' zijn intrede gedaan hebben? Ik heb begrepen dat er normaal gesproken al een paar weken sneeuw ligt. Tot nu toe was het hier wel wit, maar dan van de rijp. Ook dat leverde prachtige plaatjes op, zie foto's november. De afgelopen dagen heeft het 'redelijk' gevroren (-5 to -10).

We zijn vanavond even bij Jan Storbækken langs geweest. Vorige week had ik geprobeerd telefonisch een afspraak te maken, wat jammerlijk mislukte, omdat noors door de telefoon nog erg moeilijk is. Dus heb ik via Dorthe zijn emailadres gevraagd en konden we vanavond even langskomen. Loreena gaat volgende week vrijdag om 18 uur voor het eerst paardrijden bij hem. Hij heeft een dressuurbak bij zijn boerderij en Loreena heeft vanavond kennisgemaakt met het paard waar ze op gaat rijden.

Tino mag rijden op de boerderij waar hij via school 2 middagen in de week werkt. De boerderij is van de directeur van de Tolga Skole. Gisterenavond was er een infoavond voor alle buitenlandse ouders. Voor de nederlanders (3 gezinnen) was de nederlandse lerares aanwezig om te vertalen. Tot mijn grote vreugde hoefde ze dat maar 1 keer te doen voor me, de rest kon in goed volgen. Na afloop heb ik nog gesproken met de sosiallerares Marianne en met de directeur over Tino. We waren allemaal erg tevreden hoe het deze week gegaan was. De directeur zei dat Tino altijd mocht komen paardrijden, als hij dat wilde. Ook Tino vond de afgelopen week op school leuk.

Met kerst hebben we een oplossing gevonden voor de poezen in de persoon van Dirk. Hij heeft met mij op noorse les gezeten en wilde graag de kerstsfeer hier in Noorwegen komen proeven. Hij komt alleen pas de 25e hier aan en wij gaan de 22e al weg, dus hebben we voor die 3 dagen nog iemand hier uit de buurt nodig die de poezen even eten wil geven. Maar dat zal vast wel goed komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten