Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

dinsdag 15 november 2011

Leuke berichten

Zondagmiddag hadden we een supergezellige Nederlandse middag bij Paul en Ingrid in Øversjødalen. We waren met 5 nederlandse gezinnen. Ingrid heeft volgens goed Noors gebruik ruimschoots voorzien van wafels, muffins en Leonie had nog zelfgebaken kake meegenomen. We hebben afgesproken om 3 december a.s. met z’n allen Sinterklaas te vieren in de werkplaats van Danielle en Hein. En 1 januari zijn we allemaal uitgenodigd voor een nieuwjaarsborrel bij Theo en Yvonne.

Gisteren was de eerste schooldag van Tino en die is prima verlopen. Ik ben met hem naar school gegaan vanochtend en heb hem bij Marianne, de sosiallærer, afgeleverd. Zijn uurrooster ziet er goed uit. Maandag de hele dag theorielessen: engels (2x), Noors (2x), gym (geen theorie) en klassenuur. Dinsdag de 1e 3 uur Mat og helse, wat letterlijk betekend: voedsel en gezondheid. ’s Middags heeft hij Noors, muziek en wiskunde. Woensdag weer de 1e 3 uur Mat og helse, deze week gaan ze het bos in. ’s Middags zit hij hier in de buurt op de boerderij. Donderdagochtend wiskunde, Noors en natuur en ’s middags weer op de boerderij. Vrijdag is hij de hele dag bij Janniken, de lerares kunst en handwerk, die behalve Noors ook nederlands spreekt. Tino kwam vrolijk thuis en vertelde dat een aantal leerlingen hem zelfs een hand kwamen geven om zich voor te stellen. Ook vandaag had hij het leuk, vanochtend heeft hij zelf brood gebakken, morgenochtend gaan ze eten klaarmaken in het bos, dat zag hij wel zitten.
En ik ben natuurlijk gisterenavond voor het eerst gaan zingen bij Koor Sneppen hier in Tolga (www.sneppen.org). Het koor is ongeveer 25 man en vrouw groot en het was erg gezellig. Ze zijn net begonnen met kerstliederen in te studeren. De dirigente is er nog niet zo lang, een maand of 3. Maar ze doet het erg leuk en goed. We begonnen de repetitie, na de inzingoefeningen, met een onvervalste joik. Een joik is een Samen-lied (de Samen zijn een minderheid hier in Noorwegen, wonen vooral in het noorden). Ik had in ieder geval een leuke avond en volgende week ga ik weer. Ook het noors praten viel niet tegen, ik kon me aardig verstaanbaar maken.

Vandaag ben ik naar de Tolga bank gestapt om een nieuwe bankrekening te openen. De bankrekening van de Sørbank stond nog op mijn D-nummer en ik had daar geen internetbankieren. De Sørbank is hier niet, dus leek het me wel handig een rekening te openen bij de plaatselijke bank.

1 opmerking:

  1. Hoi Colinda, leuk om te horen dat we het allemaal gezellig hebben gehad afgelopen zondag. Een kleine correctie, het is Peter en geen Paul. Begint met dezelfde letter en ook geen enkel probleem.

    BeantwoordenVerwijderen