Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 26 november 2011

Voorbereiding voor Jul

Aan kerst wordt hier heel veel gedaan. Vrijdagavond 9 december is er bij Matjo op het werk een traditioneel julebord (kerstdiner). En dan gaat iedereen ook echt op chic. Matjo heeft het voor de zekerheid nog maar nagevraagd wat de dresscode is en inderdaad: chic. Dus kan ik mijn rode jurk, die ik ook aanhad op de bruiloft van mijn jongste broer, weer eens aan.
Op school is er een Julebal. Ook hier geldt: dresscode chic. Loreena wilde eerst haar rode, strakke cocktailjurkje aandoen wat ze vorig jaar had gekocht voor een feest op de middelbare school in Nederland. Maar na met haar klasgenoten hierover gepraat te hebben, moest het blijkbaar een jurk worden met een wijdere rok. Dus zijn we vandaag maar weer eens naar Tynset gereden. Na hier en daar wat gepast te hebben, viel de keus op een leuke zwarte jurk met glittersterretjes bij Kappahl. Zwarte panty eronder en klaar was ze. Ze had nog leuke schoenen met hakken die ze eronder kan doen, want ballerina's, dat kan dus niet meer. Het moeten pumps zijn met niet al te kleine hakken eronder. Tja, kleine meisjes worden groot.
Nu Tino nog. Hij weet nog niet of hij naar het Julebal gaat, wat al erg uitzonderlijk is voor hem. Normaal gesproken gaat hij niet en daarmee klaar. Volgens Loreena trekken de meeste jongens in haar klas een smoking aan. Dat wil Tino dus helemaal niet. Hij heeft een donker spijkerhesje, wat hij ook op de bruiloft van mijn broer en van mijn zus gedragen heeft. Onlangs heeft hij een nieuwe zwarte broek gehad en een wit shirt eronder, dat vond hij dan wel kunnen. Ik denk dat hij dat shirt dan toch zou kunnen vervangen door een leuk overhemd, maar daar wil hij nog niks van weten. Hij gaat het nog op school navragen, zei hij. Ben benieuwd.

Verder is er vanochtend nog wat sneeuw gevallen. Best wel verradelijk, met die ijslaag eronder. Het resulteerde in ieder geval tot de 1e valpartij van mijn kant dit seizoen. Ik hoop dat er niet veel meer zullen volgen en dat er snel een flink pak sneeuw bijvalt! Het is erg zacht weer hier voor de tijd van het jaar, want normaal gesproken ligt er allang een flinke laag sneeuw. Ze geven vanavond en morgen in ieder geval nog meer af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten