Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 12 oktober 2011

Voorbereidingen

Vanochtend weer maar eens naar school gegaan voor wat noorse les. Helaas was Espen, de leraar, er niet. In plaats daarvan kregen we Torleif. Torleif geeft o.a. praktijkles en natur aan Tino. Nu was Tino in de veronderstelling dat hij i.p.v. het gehate zwemmen het 1e les zou krijgen van .......... Torleif. Dus Torleif is Tino gaan halen en die heeft het 1e uur gezellig bij mij in de klas gezeten. We hebben wat stukken uit een krant behandeld. De krant heet Klare Tal en is voor mensen die nog niet zo goed noors kunnen. Erg leuk om ook eens van Torleif les te krijgen, hij doet niet voor Espen onder.

Na het 1e uur zou de koreaanse assistent komen. Deze is aangesteld voor de birmese leerlingen, dus ben ik maar naar huis gegaan. Genoeg te doen. Niet dat ik daar zoveel zin in heb (inpakken), maar het moet toch gebeuren.

Vanmiddag om half 4 heeft Matjo een afspraak met Knut, de contactpersoon van de Tolga Kommune. Matjo wist nog niet of ze ook al huizen gingen bekijken. Ben benieuwd. Matjo heeft er ondertussen 2 werkdagen op zitten. Veel informatie gekregen natuurlijk en vandaag en gisteren was zijn Ierse bazin uit Oslo er. Hij moet binnenkort nog 2 dagen naar Zweden om daar kennis te maken. En hij heeft een Iphone gekregen vanuit zijn werk. Loreena gelijk stinkend jaloers, want die wilde zij ook wel. Helaas pindakaas, ze heeft al een goede mobiel.

Ik heb ondertussen contact met een nederlands gezin dat in Tolga woont via Facebook. Hun oudste dochter zit ook in de 8e klas, dus dat is erg leuk voor Loreena. Er is daar op school al verteld dat er binnenkort een nederlands meisje bij komt. Daar moet ik nog altijd erg aan wennen. Ik had een mail gestuurd naar de Tolga Skole om Loreena aan te melden en daar hoor je vervolgens helemaal niks meer op. Geen bevestiging, geen welkomsmail of iets dergelijks, helemaal niks. Van de schoolbegeleidingsdienst in Tynset heb ik nog niks gehoord. Het is daar nu herfstvakantie, dus ga ik volgende week maar weer eens mailen.

Verder veel leuke reacties via de mail gehad op de baan van Matjo en onze verhuisplannen, zelfs een leuk kaartje met kikkergeluiden van vrienden uit Nederland. Geeft een goed gevoel om te merken dat mensen met ons meeleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten