Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 15 oktober 2011

Een huis in Tolga

We hebben een huis in Tolga. Ook dit keer een huis van de Kommune, wat we kunnen huren tegen dezelfde huurprijs als hier. Het huis zelf is iets groter, er is alleen geen garage bij. In plaats daarvan gaat de Kommune zorgen voor een aansluiting voor de motorverwarming. Omdat het daar zo koud is 's winters, moet onze auto aangepast worden met een motorverwarming met klok. Die klok kun je instellen, zodat om bijv. 4 uur 's nachts de motorverwarming aanspringt, zodat de motor start als je 's morgens weggaat. Er zijn daar overal aansluitingen hiervoor. Beneden in het huis zit er nog een klein winkeltje, wat verhuurd wordt. Dat is dus niet voor ons.
Hier een link naar een foto van ons toekomstige huis:

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=1hsKQT6I4AfixUud9db5DoIjCHs2e-2fGiTS0Sz2i9KvWxRjfZznx2rvqjIx_&hl=en_US

Matjo heeft de kommune verder gevraagd of ze ook konden zorgen dater een wintervoorraad hout komt te liggen (tegen betaling uiteraard). Verder is er in de keuken geen afwasmachine, dus de kommune zou daar ook voor zorgen (ook daar betalen we voor, dus de afwasmachine is dan van ons). Vandaag gaan Matjo de kamers opmeten, zodat we een beetje indeling kunnen gaan maken. Ben erg benieuwd. Ik heb wel al de foto's gezien, maar dan is het toch nog moeilijk om de grootte van een kamer in te schatten.

Ik heb gisteren offertes gevraagd bij een aantal verhuisbedrijven en heb er gelijk dezelfde dag al 3 binnen gekregen. Ik had al eerder offertes opgevraagd via zo'n verzamelwebsite. Dan geef je wat gegevens op, die naar een aantal verhuisbedrijven worden verzonden, die je dan een offerte doen. Dat werkte dus voor geen meter, want ik kreeg daar 0 reacties op. Ik wacht nog even tot a.s. dinsdag en dan beslissen welk verhuisbedrijf de opdracht krijgt. De prijzen van de 3 offertes die ik nu al heb, lopen best uiteen. Een verschil van bijv. 20.000 kronen vind ik best behoorlijk!

We zijn nu bezig met inpakken. Tino is helemaal fanatiek, zo kan hij gelijk zijn kamer goed opruimen, want a.s. maandag komt Sammy. Om 6 uur kunnen we hem gaan halen.

1 opmerking:

  1. ik dacht nog aan alle hout dat je hebt gekloofd, misschien kun je het meenemen jullie weg klopt helemaal....... Ellen

    BeantwoordenVerwijderen