Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 1 augustus 2011

Noorse les en meer

Gisteren hebben we het lekker rustig aan gedaan. Het was dan ook zondag, dus dan kan mag dat, toch?
Matjo en ik zijn gisterenochtend met Balto langs de rivier gaan wandelen en jawel, we zagen iets verder een hert de weg oversteken. Balto zag het het eerst. Ook kwamen langs struiken waar allemaal bosbessen aanhingen. Dus ben ik 's middags met de kinderen terug gegaan om bosbessen te plukken. Zaterdag hadden we al rode bessen mogen plukken in de tuin van Arna. En we ontdekten een zwarte bessenstruik in onze eigen tuin, waar ook nog eens een boel zwarte bessen (van de cassis) aanhingen. Dus van al die bessen bij elkaar heb ik lekkere jam gemaakt. Verder nog cake gebakken, die weer goed smaakte.

Vandaag hebben we onze eerste noorse les van Martijn gehad. Met z'n vieren tegelijk. Het was deze les even aftasten wat we wel al wisten en wat nog niet en hoe we dat de komende lessen in gaan vullen. Vanmiddag is Matjo verder gegaan met hout zagen. De dokter is ondertussen vertrokken, zijn termijn zat er op, dus we hebben veel ruimte in de garage. Hij schiet al lekker op. Loreena en ik zijn nog even naar het strandje geweest. Later op de middag heb ik de sollicitatie naar de bibliotheek eruit gedaan. En toen even langs de buren om te vragen of we hun grasmaaimachine mochten lenen. En dat mocht, gelukkig. Jan Oddvard (de buurman) heeft me helemaal uitgelegd hoe hij werkte en toen konden Loreena en ik aan de slag. Poeh, wat een werk! Het was ook vandaag weer behoorlijk warm (zo'n 25 graden of misschien wel meer), dus dat was flink zweten. Eerst alle takken en stenen zoveel mogelijk oprapen en toen met die grasklipper (zoals dat in het noors heet) aan de slag. Het resultaat is een mooi gemaaid grasveld. Nu alleen nog even het losse gras bij elkaar harken en klaar zijn we weer, voorlopig dan.

Morgen gaan we onze noorse auto ophalen. Ik mag terugrijden in de nieuwe auto, joepie. Matjo gaat a.s. donderdag naar Nederland om daar volgende week maandag zijn lease-auto in te leveren. Dinsdag komt het hij dan met het vliegtuig terug. Hij vliegt met SAS, hij met dan overstappen in Kopenhagen. Dit was de goedkoopste optie.

1 opmerking:

  1. Hoi,

    Je hebben het er maar druk mee! Lekker hoor zwarte bessen jam! Altijd bessen plukken boven kniehoogte! Anders kunnen er dieren tegenaan hebben geplast..... minder lekker.....!

    BeantwoordenVerwijderen