Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 6 augustus 2011

Mineralsti in Evje

Afgelopen woensdagmiddag zijn Loreena en ik op bezoek geweest bij Momo. Momo is een birmese vrouw, die 2 jaar geleden als vluchteling hier in Åseral is beland. Afgelopen maandag zijn we aan het eind van de noorse les op de zomerschool aan elkaar voorgesteld. Momo stelde toen gelijk voor of ik een keertje bij haar langs kwam. Een van de dochters van Momo (ze heeft 2 dochters en 2 zoontjes) zit bij Loreena in de klas. Dus zijn we woensdagmiddag gezellig even bij haar geweest en hebben geprobeerd in ons hakkietakkienoors een gesprek te voeren. Dat ging vrij aardig. Momo nodigde me ook uit om, als de school weer begint, mee te gaan op naailes elke donderdagavond. Dat ga ik dus inderdaad doen. Allereerst voor de sociale contacten, misschien leer ik er nog wat en anders kan ik misschien anderen helpen.

Vandaag zijn Tino, Loreena en ik naar Mineralsti in Evje geweest. Dit waren een soort openluchtmijnen of steengroeves waar je lekker kon hakken en op zoek kon gaan naar stenen. Er waren een stuk of 6 van die groeves, 1 grotere en de rest kleiner. Deze lagen aan een 2 km lange trail. We hebben ons prima vermaakt. Om kwart voor 10 reden we weg en we waren er om half 11. Om kwart over 2 zijn we weer teruggereden, in de "nieuwe" auto, die prima reed.
Tino lekker aan het hakken naar pyriet.

Loreena met een vondst.

De opbrengst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten