Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

vrijdag 19 augustus 2011

Belevenissen

Dinsdagavond had Loreena het erg moeilijk. Dikke tranen. Ze miste haar vriendin erg, het paardrijden en ze zag erg op tegen school. Ik ben woensdag dan ook gaan kijken waar ze hier in de buurt kunnen paardrijden, want ook Tino mist dat erg. In Kvåle, hier een kwartier rijden vandaan, is een paardrijcentrum. Helaas blijken ze daar geen wekelijkse rijlessen te geven, alleen van de paardekampen in de vakanties. Dat schiet dus niet op. Dus heb ik een paar mensen gevraagd of zij soms iets weten. In de klas waar Loreena in komt, zitten meer meisjes die paardrijden, dus dat zou een mogelijkheid zijn. Even afwachten of er nog meer suggesties komen.
Woensdagmiddag kregen we van Martijn een rondleiding op school. Hij sprak o.a. nog met een moeder van een klasgenootje van Loreena, die vertelde dat de meiden het heel erg leuk vonden dat Loreena erbij kwam.
Gisteren aan het eind van de middag stond een van de birmese meisjes voor de deur. We begrepen eerst niet goed wat ze nu wilde, maar ze vroeg in ieder geval of we van 7 tot 8 uur naar het voetbalveld achter de school kwamen. Ik moest ook mee komen, want dan kon ik met Loreena praten. Toen we tegen zevenen bij het voetbalveld aankwamen, bleek dat er wedstrijden gespeeld werden. Van 7 tot 8 uur speelde de ploeg, waarin een aantal klasgenoten van Loreena zaten. Een ander meisje uit Loreena's klas vroeg gelijk aan Loreena of ze ook een balletje wilde trappen voordat de wedstrijd begon en tijdens de wedstrijd kon Loreena naast haar zitten als toeschouwer. Ik ben er ook maar naast gaan zitten. Na afloop kwam een van de moeders naar me toe om zich voor te stellen. Ze hoopte dat we het naar ons zin zouden hebben hier. Ook de scheidsrechter kwam nog even naar me toe, hem hadden we ontmoet op het eetfestival op 13 juli. Het gaf me een goed gevoel.
Vannacht weer wakker gelegen, want ja, vandaag zouden we meer horen over de school voor Tino. Ik heb er onderhand een hard hoofd in. We hebben overigens nog niets gehoord.
Vanochtend kregen Matjo een telefoontje van Øyvin. Of hij a.s. maandag aan het eind van de middag op sollicitatiegesprek kon komen. Er waren drie vacatures, waarop Matjo had gereageerd. Nou, uiteraard kan Matjo a.s. maandag op sollicitatiegesprek komen.
Na dit telefoontje zijn we op weg gegaan richting Kristiansand, dit keer niet naar het Sørlandspark maar naar het centrum. Toen we op de weg van Bjelland naar Hægeland reden, zagen we ineens drie herten op de weg. Jammer genoeg had ik te laat het fototoestel te pakken, maar het was een mooi gezicht.
Het centrum van Kristiansand was leuk. Helaas werkte het weer niet mee, 10 graden en regen. Niet echt weer om gezellig door de stad te lopen. Maar we hebben wel een paar leuke winkels ontdekt: een kledingwinkel met leuke en aparte kleding van linnen en hennep, een geweldige hobbywinkel, een koffie-en theewinkeltje en een winkel met biologische spullen. Op de terugweg nog boodschappen gedaan bij de Bunnpris. Nu alleen de Kiwi nog eens proberen. En dan eens kijken welke supermarkt nu het goedkoopste is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten