Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

donderdag 11 augustus 2011

Frustraties!

Het is 4 uur 's nachts, ik zou eigenlijk lekker moeten slapen. Maar helaas.....er zitten wat dingen behoorlijk dwars en die krijg ik mijn hoofd niet uit. Het betreft voornamelijk de school van Tino. Ik ben hier al vanaf maart mee bezig, en er is nog steeds niks geregeld. De laatste informatie, die we vorige week maandag kregen van Arna, is dat ze afgelopen maandag begonnen zijn met te kijken hoe en wat. Martijn vertelde vorige week woensdag geloof ik, ik weet het niet meer precies, dat er gezegd werd door de betreffende instantie, dat Tino pas een week of 2, 3 later naar school kon, omdat eerder niet alles goed geregeld was.
Eerlijk gezegd: ik word er zo langerzamerhand niet goed van. Een hele simpele vraag van mijn kant, of Tino komend schooljaar in de 10e klas kon gezien zijn achtergrond, blijkt een heel ingewikkelde toestand te zijn geworden. Er wordt gezegd dat dit alles in het belang van het kind is, maar volgens mij is het gewoon een ordinaire kwestie van geld. Maar dat zal vast te simpel geredeneerd zijn van mijn kant. Ik heb zelf het idee dat naar de mensen die inderdaad het belang van Tino voorop stellen (Arna en Martijn), weinig wordt geluisterd.
Vandaag (donderdag) gaan Matjo en ik een dagje weg, naar Lysfjord. De kids hebben geen zin, dus die blijven lekker met z'n 2en thuis. Vrijdagochtend weer noorse les en dan ga ik 's middags die mevrouw maar eens bellen, die bezig met "geval Tino", om te horen hoe het er nu mee staat. Mocht het inderdaad nog even gaan duren, voor Tino naar school kan, dan gaat er een mail naar Janet Roelofs van Placement. A.s. maandag is ze weer terug van vakantie, misschien dat zij nog wat kan doen. De gedachte speelt bij mij om hem bij een andere school aan te melden, waar ze niks van zijn achtergrond af weten. Maar dat kan dus niet hier in de provincie Vest-Agder, want alle rapporten over hem, liggen daar al. Er is nog een priveschool in Lyngdal, waar ze ook de opleiding hebben die Tino graag wil doen (paarden), maar dat kost weer een hoop geld en ik heb verder geen idee hoe het zit met vervoer, extra noorse les e.d. Pffff, een hoop frustraties dus.
Het zal ongetwijfeld allemaal wel goed komen, maar nu lig ik er nog wakker van! Nou ja, nog maar een wijntje, dan slaap ik misschien toch nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten