Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 30 april 2012

Loreena en Matjo in Hamar

Gisteren zijn Matjo en Loreena naar het UKM in Hamar geweest. Om half 7 vertrok de bus met allemaal jongeren en begeleiders vanaf Malmplassen naar Hamar. Tolga had 4 groepen muzikanten gestuurd en 3 beeldende kunstenaars. De hele dag waren er allerlei voorstellingen van jongeren uit de provincie Hedmark. Om half 11 was alles afgelopen en kon iedereen weer terug met de bus naar Tolga, waar ze om half 2 arriveerden. De uitslag was inmiddels op de website van UKM gepubliceerd en helaas was niemand uit Tolga in de prijzen gevallen, d.w.z. dat er niemand uit Tolga doorgaat naar de landelijke UKM uitvoering in Trondheim eind juni. UKM staat voor Ungdoms Kultur Mønstring, vrij vertaald Jongeren Kultuur Evenement.

De groep Dørstokk uit Tolga, met daarin Meine de Baas en Loreena.
Gisteren was het ook geweldig weer. Er was de hele dag een strakblauwe lucht, dus heb ik de hele middag lekker op de veranda in de zon gezeten en mijn boek uitgelezen. 's Ochtends heb ik samen met Tino de ramen van de woonkamer aan de buitenkant gezeemd. Hier hadden we een ladder voor nodig, want die ramen zitten vrij hoog. We kunnen nu weer naar buiten kijken, want ze waren echt verschrikkelijk vies. We hebben ook de voorkant (oprit) een beetje gefatsoeneerd (= aangeharkt) en viooltjes in bakken geplant bij de voordeur. Ik heb ook een filmpje gemaakt van de omgeving rond ons huis, dit kun je vinden in de map "Foto's en filmpjes april 2012".

Tino had vanalles gezaaid en dat kon nu een keer naar buiten.
Vandaag ook weer mooi weer, maar niet zo'n strakblauwe lucht als gisteren. Ik heb vanochtend nog geprobeerd om de live-uitzending van Koninginnedag in Nederland via omroep.nl te volgen, maar helaas kreeg ik na een kwartier de melding dat ik hier geen toestemming meer voor had. Matjo moet vandaag gewoon werken, maar de kids zijn vrij. Morgen is het 1 mei en dan zijn ze ook vrij. Loreena moet dan marcheren met het skolekorps, dus ik ga proberen daar wat foto's van te maken. Ook Matjo is vrij, dus misschien kunnen we nog wat leuks gaan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten