Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 4 april 2012

Het skicentrum op de Hummelfjell in de paasvakantie

Vandaag zijn we naar het skicentrum op de Hummelfjell geweest. Het was er een stuk drukker dan in de wintervakantie. Loreena wilde gaan snowboarden en ik gaan langlaufen. En dat hebben we ook gedaan. Nadat Loreena een keer van de berg af was geweest en ik gestart was met de loipe van 6,4 km, zijn Matjo en Tino naar Røros gereden. Daar bleek het heel erg druk te zijn. Volgens Matjo leek het wel het centrum van Bergen op Zoom op een zaterdagmiddag.
Loreena is nu van de wat hogere helling afgegaan en dat ging heel erg goed. Ze heeft het 3 uur volgehouden.


Ik wilde de loipe van 6,4 km eens proberen. De 1e helft ging erg goed. De loipe was vrij vlak, met af en toe een flauw hellinkje op en neer. De 2e helft was alles behalve vlak. De loipe ging soms erg steil naar beneden en weer naar boven. Een flauw hellinkje naar beneden durf ik wel, maar die steile hellingen waren een beetje te eng voor deze muts. Dus heb ik een groot gedeelte van de 2e helft gelopen. Op een gegeven moment verloor ik 1 ski en die ging met een noodgang naar beneden. Ik ben toe maar met de andere ski naar beneden gelopen, waar de ski ondersteboven langs de kant lag. Ik heb er zo'n 2,5 uur overgedaan, best wel lang. Maar ik heb het toch maar gedaan en ben behoorlijk trots op mezelf. Wat zal ik morgen een spierpijn hebben!

Verder staan er berichten met een heleboel foto's in beide regionale dagbladen hier over de Hodalen Hutspot Skitocht. Je kunt wel stellen dat het een groot succes is geweest. Volgend jaar weer een keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten