Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 28 april 2012

Leuke dag

Gisteren was het een leuke dag. Ik ben om 8.05 uur weggereden richting Kåsa, naar Mel en Nigel. Matjo kon met een collega meerijden, dus kon ik lekker met de auto. Ik ging Mel en Nigel een dagje helpen. Helaas was de sneeuw hogerop te zacht om met de hondenslee te kunnen gaan. In plaats daarvan werd voor het eerst dit seizoen de atv of squad gebruikt met de honden ervoor. Er was ook een dame uit Engeland, Sheila, die op korte vakantie was. Ze was een kennis van Mel en Nigel en wist ontzettend veel van husky's, ze was ook jurylid bij hondeshows. Erg interessant om al die verhalen te horen. Mel en Sheila deden de 1e twee ritten, elke keer met een team van zes honden ervoor. De honden hoefden de atv niet te trekken, die reed gewoon op de motor. Dit soort ritten is bedoelt voor training, om de honden te laten lopen. De laatste 2 ritten mocht ik bij Nigel achterop. Elke keer een rit van een km of 5, die ook over het erf van de boerderij van Dennis ging. Weet ik ook waar hij woont. Toen Mel en Sheila aan het rijden waren, hebben Nigel en ik de poep bij de honden opgeruimt. Het hondenverblijf was veranderd in een modderpoel, vanwege de dooi. Nigel vertelde dat hij blij zou zijn als de zon flink door wilde gaan schijnen en de temperaturen omhoog zouden gaan, zodat alles lekker op kon drogen. Het zag er nu inderdaad verschrikkelijk uit. 's Middags was ik dan ook behoorlijk vies. Gelukkig had ik mijn sneeuwlaarzen en skibroek aan. Volgende week zaterdag gaan we 's avonds naar Mel en Nigel toe voor een filmavondje. We bleken allemaal van Star Trek te houden en Mel had de laatste film van Star Trek op haar pc en die hadden wij nog niet gezien.

Ik was om 15.15 uur terug thuis, even douchen en om iets over half 5 heb ik Loreena naar paardrijles in Vingelen gebracht. Op de heenweg ging op het dashboard het lampje service en nog een ander lampje branden, dus vandaag even langs een garage in Tynset. Tegen zevenen ben ik naar Kari gegaan, want die had me weer uitgenodigd voor een meidenavond. We waren met z'n zessen dit keer. Het nichtje van Kari, Kaia, was er ook weer en de andere 3 vrouwen kende ik nog niet. Ze woonden alledrie in Vingelen. Aan het eind van de avond, toen Kari, Uni en ik nog over waren, vroegen ze of ik alsjeblieft yoga wilde gaan geven. Volgens Uni zijn er veel belangstellenden daarvoor. Ik denk dat ik hier toch werk van ga maken.Komende week eerst maar eens naar de bieb om noorse boeken over yoga te halen, die ik kan gebruiken om een programma van verschillende sessies samen te stellen. Het was in ieder geval weer een erg gezellige meidenavond met lekker eten (daar is Kari heel goed in) en goed gezelschap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten