Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

donderdag 19 april 2012

Koude verjaardag

Gisteren was mijn 1e verjaardag in Noorwegen. Ik zag er een beetje tegenop. In Nederland kwam altijd heel de familie en de buurvrouwen en nog wat vrienden. Dit keer had in niet veel zin in een groot feest. Toen ik s'ochtends uit bed kwam, bleek het -16 graden te zijn. Hoezo koud? En het had natuurlijk flink gesneeuwd begin van de week. Heel wat anders dan de verjaardagen in Nederland dus, die ik wel eens buiten achter in de tuin vierde, omdat het al zo lekker weer was. Maar gelukkig scheen de zon volop.
Ik had vorige maand mijn verjaardagscadeau al gekocht: langlaufskies. Maar Matjo had nog een handig, lichtgewicht, uitklapbaar krukje voor me gekocht dat ik mee kan nemen tijdens de lange wandelingen die we willen gaan maken. Lekker om tussendoor even op te kunnen zitten. En Loreena had nog iets in elkaar geknutseld.
's Middags had ik Kari uitgenodigd voor thee en cake en 's avonds zijn we uit gaan eten bij een Italiaans restaurant in Røros. Erg lekker en zoals gewoonlijk weer te veel :-) Verder nog wat kaarten uit Nederland gekregen, mailtjes en heel veel felicitaties via Facebook. Altijd leuk!
A.s. zaterdag komen er nog een paar mensen eten en dat was het weer. Prima, voor de allereerste verjaardag in Noorwegen. Volgend jaar zie ik wel weer wat ik dan doe. Misschien heb ik dan wel zin in een groot feest.
Vandaag heeft Loreena haar stagedag. Ze loopt stage bij Husky Active in Kåsa, het hondesleebedrijfje van Mel en Nigel. Ik kon gelukkig de auto van Kari lenen, zodat ik Loreena kon brengen vanochtend en vanmiddag weer kan ophalen. Loreena had ook met de taxi gekund, maar dat zag ze niet zo zitten. Ze moet dan vanaf de stopplaats in Kåsa nog een 2 kilometer lopen. En ik vond het zelf wel leuk om Mel en Nigel weer te zien.

2 opmerkingen:

  1. Gratulerer med dagen som var :-)) Het klinkt alsof je een lekker ontspannen dagje had. En wie weet volgend jaar wel een feest. Vooral doen wat je wilt op je eigen verjaardag is mijn motto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, hoi...
    Bij deze alsnog gefeliciteerd!
    Op naar de 45 joh.
    Knuf xxx

    BeantwoordenVerwijderen