Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 20 juli 2011

Sørlandsparken Kristiansand

Het heeft hier veel geregend sinds zaterdagmiddag. Zoveel, dat de rivier buiten zijn oevers is getreden. Overal zie je toppen van struiken boven het water uitsteken.


Gisteren zijn we naar het Sørlandsparken in Kristiansand geweest. Dat is een groot winkelgebied met allerlei autodealers, doe-het-zelf zaken en een groot winkelcentrum. Toen we vertrokken regende het pijpenstelen. We gingen met Martijn mee, hij had een aanhanger achter zijn auto voor het fornuis. We wilden die eerst achter onze auto hangen, maar dat bleek niet te kunnen. Er zat een 13-polige stekker aan de aanhanger en onze auto had maar een 7-polige. En ja, dat past dus niet.

Onderweg werd het gelukkig droog en in Sørlandsparken aangekomen scheen zelfs de zon. Het werd een druk en intenstief dagje. Aan het eind van de dag waren we de trotse bezitters van een infrarood fornuis met heteluchtoven en van ……….jawel, een auto. Die hadden we ook maar gekocht. We zijn in drie garages geweest en de keus is uiteindelijk gevallen op een Renault Megane II 1,5dCi Expression SportTour uit 2004, of in gewoon nederlands een Renault Megane stationwagen. Hij krijgt nog een servicebeurt en dan kunnen we er volgende week om. Nu maar hopen dat mijn rijbewijs dan binnen is, want deze slimmerd heeft dus haar rijbewijs in Nederland laten liggen. Als het goed heeft mijn jongste broer, die hem ontdekte tussen de autopapieren van mijn auto, hem inmiddels opgestuurd. We moeten dan met 1 auto richting Kristiansand en met 2 auto's terug. Matjo gaat zijn (lease)auto eind deze maand, begin volgende maand inleveren.

We hebben ook nog gekeken naar ADSL-verbinding en noorse mobiele telefoons. Voor de ADSL moesten we bij het klantencentrum van Telenor zijn en voor de mobiele telefoons hebben we ons persoonsnummer nodig. Dat ging helaas niet met een D-nummer. Wel een prepaid, maar dan moeten we over een paar weken alsnog de boel weer omzetten naar een abonnement. Dus we wachten nog maar een paar weken tot het persoonsnummer binnen is.

Dus dat was dan een intensief dagje winkelen in Kristiansand. Helaas kreeg ik in de loop van de dag flinke hoofdpijn en toen we bijna thuis waren, moest ik de auto uit omdat ik helemaal misselijk was. We waren om 7 uur thuis en ben gelijk mijn bed ingedoken. Gelukkig is het leed weer geleden en ben ik weer zo fris als een hoentje.

1 opmerking:

  1. Wat goed om te horen dat jullie een auto hebben gevonden!! Rijbewijs is begin deze week op de post gegaan, dus ik hoop dat hij begin volgende week bij jullie wordt afgeleverd ;)
    Leuk om jullie verhalen zo te kunnen volgen, ziet er allemaal erg mooi uit!!!

    Liefs Jacomien

    BeantwoordenVerwijderen