Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 25 juli 2011

Noors spreken en vakantietijd

De auto is er nog niet, we hebben ook nog niets gehoord of hij al een servicebeurt heeft gehad, dus Matjo heeft vandaag even een mailtje gestuurd hoe het zit. We hadden het al diverse keren gelezen op allerlei sites, en het klopt toch wel, dat alles hier wat langer duurt om te regelen dan in Nederland.

Matjo en ik waren vanochtend aan het wandelen met Balto, toen we langs het huis van Øyvinn kwamen. Hij was zojuist bezig het gras te maaien en vroeg ons hoe het ging. Hij nodigde ons uit voor een bak koffie of thee, en het leek me wel wijs om die uitnodiging aan te nemen. Dus zaten we gezellig bij hem een bak thee te drinken. Goed voor de integratie. Volgens hem was de zomer niet echt goed, de enige beetje zomerse periode die ze hier gehad hebben was in april. Klinkt bekend, dat is in Nederland volgens mij precies hetzelfde! Het enige voordeel hier is, dat je hier middenin een prachtige natuur zit.

Ik merk dat het noors spreken best moeilijk is. Ik ga toch op een gegeven moment over in het engels, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het is toch steeds zoeken naar woorden. Dus van mij mag de zomerschool beginnen, want ik ben nu al zat om niet alles te kunnen volgen wat er tegen me gezegd wordt en dat ik niet altijd duidelijk kan maken wat ik bedoel in het noors.

Matjo is nog steeds bezig met het zoeken naar vacatures. Er zijn er een aantal, maar je kunt merken dat het vakantie is. De meeste vacatures hebben een sluitingsdatum rond midden augustus. Dus denken we erover om nog maar een keer een dagje weg te gaan. Waarschijnlijk willen we richting Valle rijden en dan naar de dichstbijzijnde fjord. We wonen nu in Noorwegen, maar hebben nog steeds geen fjord gezien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten