Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

dinsdag 12 juli 2011

In afwachting van ...................

In afwachting van de rest van het gezin (Matjo, Tino, Loreena en Balto) doe ik nog wat schoonmaakwerk. Vanmiddag nog even wat boodschappen doen en dan zouden ze rond 5 uur hier moeten zijn. Ik kijk er echt naar uit, ben heel benieuwd wat de kids van hun nieuwe huis vinden. De dozen in het woongedeelte zijn, op een enkele na, allemaal uitgepakt en het ziet er erg gezellig uit, al zeg ik het zelf. In de map Foto's Juli 2011 heb ik een paar foto's neergezet van hoe het er op dit moment bij ons binnen uitziet.


Vanochtend werd ik wakker van gerommel buiten. Toen ik het rolgordijn optrok, zag ik 2 auto’s beneden bij de weg staan, waarvan 1 van de Kommune. En er liepen twee mannen vanuit de tuin er naar toe. En er lagen ook 2 fietsen bij het hek. Ik had geen idee wat die mannen in mijn tuin liepen te doen, maar ik verbaas me hier nergens over, dus het zou vast wel goed zijn. Toen ik de vuilniszakken bij de weg ging zetten, zag ik waarom die mannen net in mijn tuin liepen. Op de veranda naast de garage waren 2 jongens bezig met schilderen. De gemeente zou de veranda nog schilderen, maar was daar nog niet aan toe gekomen. De gemeente heeft zich verplicht de jongelui van 16, 17 jaar uit de kommune aan een zomerbaantje te helpen, als ze dat willen. En dit was dus zo’n zomerklusje. Dus de foto’s van het huis en omgeving moeten nog even wachten, want eerst moet die veranda klaar zijn!

Verder word ik nog steeds heel blij als ik naar buiten kijk. Wat een uitzicht! Ik blijf me erom verbazen (dat is een ding waar ik me nog wel over verbaas). Toen ik mijn jongste broer afgelopen week op Skype had, liet ik hem via mijn laptop een stukje van de woonkamer zien, en dan zie je automatisch het uitzicht. En dat was ook wat hij riep: wat een uitzicht! Prachtig!

Vorige week bij aankomst hier, hadden we al kennis gemaakt met de onderbuurman. Hij praat alleen heel erg snel Noors en daar versta ik nog niks van. Gisteren vroeg hij hoe het ging (in het engels) en vertelde me gelijk dat elke dinsdag de vuilniscontainers opgehaald worden. Aardige gast, kortom.

Ook ben ik al begonnen in het voortuintje. Dat staat helemaal vol met onkruid. Ik erger me er mateloos aan. Dus ben ik vol goede moed begonnen om het onkruid er beetje bij beetje uit te halen. Ik heb al een klein stukje klaar, waar ik gelijk wat in het gezaaid. O.a. radijs en sla en Akelei.

Verder is de gratis internetverbinding via de buurman ook niet alles. Regelmatig is er geen verbinding of is de verbinding erg traag. Vooral bij Skype heb je daar last van. En we kunnen alleen internetten in de woonkamer. Als je verder het huis ingaat, valt de verbinding weer weg. Dus toch wel handig als we een eigen verbinding krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten