Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 13 juli 2011

Gezin weer compleet en Internationaal Eetfestijn in Åseral

Gisteren om half 6 was Matjo er met de kids en de hond. Wat volgde was een drukke avond, want er moest natuurlijk heel wat verteld en bekeken worden. En Balto was helemaal hyper. Matjo vertelde dat de overtocht voor Balto nogal traumatisch verlopen was. Niet echt iets om nog een keer te doen.

Vanochtend om kwart voor 11 waren we bij het pleintje voor de bank in het dorp. Er waren verschillende standjes, waarvan de meeste al ingericht waren. Martijn had zijn best gedaan op het oliebollenbeslag en ik had beschuit met muisjes mee. We hebben met z'n drieen in toerbeurt en met elkaar gezellig oliebollen staan bakken. In Nederland had ik dat nog nooit gedaan, daar kocht ik ze altijd. Ik moet helemaal in Noorwegen gaan wonen, om uiteindelijk zelf oliebollen te leren bakken. De oliebollen waren heerlijk, dat vonden de mensen die kwamen bij onze stand ook allemaal. We hebben met heel wat mensen kennis gemaakt en met sommigen ook nog een praatje gemaakt. En het weer werkte ook mee, lekker zonnig. Tegen vieren waren we opgeruimd en zijn we terug naar huis gegaan. Het dochtertje van Martijn wilde heel graag de kamer van Loreena zien, dus zijn zij nog even meegeweest. Morgen, als we terug zijn uit Evje, gaan de kids Martijn helpen met het hooien. Eerst zou dat a.s. vrijdag gebeuren, dus was Kristiansand even uitgesteld. Maar blijkbaar gaat het dan al regenen, dus moet het morgenmiddag gebeuren. Misschien dan vrijdag toch naar Kristiansand, we zien het wel.

Vanavond lekker buiten op de veranda gegeten. Toen ik eten stond te koken, kwam Loreena binnen om borden en bestek te halen en daarbij kondigde ze aan dat we een knappe onderbuurman hebben. Ja, ja, ze heeft smaak, die dochter van me. Ik ben het er helemaal mee eens, die onderbuurman is een lekker ding (haha). Straks gaan we met z'n vieren nog even een eind lopen, het pad richting Sveindal op. Tino wilde dat direct gisteren bij aankomst al doen. Ook hebben we al een hert gezien. Tino en Loreena zagen aan het eind van de middag zelfs een ree met een kalfje lopen in het veld voor ons huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten