Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 28 maart 2012

Zomertijd

Ook hier in Noorwegen is afgelopen weekend de klok een uur vooruit gezet. Helaas, pindakaas voor mij, want ik kan er slecht tegen. Ik ben ook al geen ochtendmens. Het duurt altijd een paar weken voordat ik daar weer aan gewend ben. Gelukkig is het volgende week paasvakantie, dan hoef ik niet zo vroeg mijn bed uit.

Moeder en zoon.
Afgelopen zondag hebben Matjo, Tino en ik nog een lekkere wandeling gemaakt naar Tallsjøen, een meer 4 km van ons huis af. Het was heerlijk weer. Ik moet alleen nodig een klein, opvouwbaar, lichtgewicht stoeltje kopen, want een wandeling van 8 km zonder rustpauze vindt mijn rug helaas niet echt leuk. Even een pauze tussendoor is wel zo fijn.
Vader en zoon, bijna even groot.
A.s. weekend wordt er in Hodalen de Hodalen Hutspot Tur gehouden. Een skitocht, georganiseerd door de Nederlanders. A.s. zaterdag gaan we met man en macht de hutspot en boerenkool snijden en bereiden. Zondag gaan we de boel serveren aan de Noren. Hopelijk wordt het een succes!

De waterval naast ons huis is weer helemaal open. Bijna alle sneeuw is er intussen ingezakt en hij stroomt weer vrolijk vanaf boven en buldert weer gezellig langs ons huis.

1 opmerking:

  1. Wat een spannend blog! Hoe was het serveren van hutspot? Hoe vonden de Noren het?
    Wat een leuk initiatief!

    Ik kwam 'toen' veel in Sluiskil ;-)

    Nu woon ik in Zweden, in Dalarna.
    We hebben wat gemeenschappelijk.
    Via het blog van Tjorven kwam ik bij je terecht.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen