Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

donderdag 8 maart 2012

Stukje over Matjo

Ik krijg, viavia of rechtstreeks, wel eens de opmerking dat ik zo weinig over Matjo schrijf. Tja, ten eerste is het mijn blog en ik schrijf voornamelijk mijn belevenissen op. Ten tweede zit Matjo de hele dag op zijn werk. Ik vraag altijd wel hoe het geweest is daar, maar dat levert meestal weinig spannende dingen op.
Maar nu heb ik wel iets spannends te vertellen over Matjo. Hij is weer drie dagen naar Zweden geweest voor zijn werk en gisterenavond hebben we hem weer opgehaald in Røros. Gisteren was het de hele dag niet al te best weer. Veel wind en wat sneeuw. Matjo belde rond een uur of 6 en vertelde dat 's ochtends het vliegtuig naar Røros niet gevlogen had vanwege het weer. Hij zou een smsje sturen, zodra hij aan boord ging. Rond 7 uur kregen we inderdaad het smsje en dus gingen we richting Røros Luchthaven. We waren er om 10 voor 8 en om 5 over 8 zou het vliegtuig landen. Dat bleek een half uur vertraging te hebben. Om half 9 arriveerde het. Wij stonden gespannen vanachter het raam te kijken hoe het landde. Ik was blij dat ik er niet in zat! Het kwam eerst op 1 wiel terecht en daarna op het andere en schoot met een noodgang door. Gelukkig kwam het even later op het gemak aantaxiën. Matjo vertelde dat er een dikke laag ijs en sneeuw op de vleugels zat en dat dat er eerst af moest, voordat ze konden vertrekken. Vandaar de vertraging. De baas van SBSeating in Røros zat ook in het vliegtuig. Hij vliegt zelf ook en vertelde Matjo dat met dit soort weersomstandigheden de piloot het vliegtuig de laatste meters als het ware uit de lucht laat vallen om toch goed terecht te komen. De mevrouw die naast Matjo zat, raakte zelfs enigzins in paniek. Matjo zelf vond het ook niet een echt prettige vlucht. Gelukkig is alles goed gekomen en is hij weer veilig thuis. Nou ja, hij is nu weer naar zijn werk :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten