Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 10 maart 2012

Vinterfestspill in Røros

Gisterenochtend heb ik eerst de huiskamer een beetje in paassfeer gebracht en verder nog wat in het huishouden gedaan. Om kwart over 1 heb ik de trein naar Røros genomen. In Røros is het nu Vinterfestspill. 4 dagen lang allerlei concerten in verschillende gebouwen. Ook Håg, het bedrijf waar Matjo werkt, organiseert elk jaar zo'n concert. Dat wordt dan gehouden in de opslaghal.
De treinrit was leuk, zo zie je de omgeving weer eens van een andere kant. Het kaartje kun je gewoon bij de conducteur in de trein kopen, omdat Tolga Station geen loket of kaartjesautomaat heeft. In Røros stond de bus richting Håg al te wachten bij het station. Bij Håg aangekomen kreeg ik eerst een privérondleiding van Matjo. Leuk om te zien waar hij nu precies werkt. Ook erg interessant om te zien hoe die bureaustoelen allemaal gemaakt worden. Er zaten hele mooie modellen bij.
Om 15 uur begon het concert. Er stonden 2 ensembles op het podium: de folkgroep Dalakopa en The Brazz Brothers, die meer jazzy muziek in het repertoire hadden. Ze speelden niet apart, maar samen. En dat was een zeer geslaagde combinatie! We hebben een uur lang mogen genieten van hele leuke muziek, die met veel enthousiasme gebracht werd. Soms was het een folknummer, met een jazzy stuk erin en soms andersom en soms vloeide alles mooi samen. Na afloop kregen ze dan ook een staande ovatie.
Gisterenavond zou het noorderlicht te zien zijn, maar helaas, wel een mooie sterrenhemel, maar geen noorderlicht. Vandaag zou ik naar de nationale vrouwendag gaan, nog even gaan langlaufen en vanavond een verjaardagsfeest van een koorlid. Maar helaas, de verkoudheid, waar ik al een hele week wat last van had, is vannacht erger geworden. Dus voel ik me niet al te best en heb daarom maar besloten vandaag even een dagje niet al te veel te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten