Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

dinsdag 13 maart 2012

Noors kwakkelweer

Zaterdagavond en -nacht heeft het heel hard gesneeuwd en zondagmorgen bleek er zo'n 25 cm gevallen te zijn. Zondag liepen de temperaturen snel op en werd het 's middags in de zon zo'n graad of 12. Dus het dooide als een gek. Zondagmiddag hadden we nog visite, Nederlanders uit Haltdalen. Het was erg gezellig. Maandagnacht was het rond het vriespunt en maandag overdag dooide het weer. Resultaat: een vieze, smerige drap op de stoepen en secundaire wegen. De doorgaande wegen gaan goed, die zijn lekker schoon. Vandaag dooide het haast niet, de temperatuur bleef een beetje rond nul hangen. Dus alles was lekker spiegelglad. Schiet niet echt op zo. Van langlaufen is dan ook niets meer van gekomen.
Gisterenavond, na norskkurs, riep 1 van de nederlanders: "ik heb een hekel aan het voorjaar hier, alleen maar een hoop rotzooi. Geef mij maar winter." Ik kan hem geen ongelijk geven. De winter is me alles meegevallen, ik had geen last van de kou en de sneeuw. Tegen de kou kun je je kleden en de sneeuw, dat vond ik eigenlijk wel erg leuk.
Volgens de Noren is de dooi hier erg vroeg dit jaar. Maar als ik gisterenavond de overige Nederlanders zo hoorde, was er, sinds ze hier wonen (van een half jaar tot 2,5 jaar), nog geen jaargetijde normaal verlopen.
Gisterenavond kreeg ik nog van de leraar te horen, dat er een klarinet beschikbaar is. Hij zou vandaag met het bestuur van het orkest praten en zal hem dan volgende week maandagavond meenemen, zodat ik hem kan proberen. Ben benieuwd. Ik heb mijn lesboeken maar alvast opgezocht, want het is bijna een jaar geleden dat ik gespeeld heb.

Vandaag is bij Loreena haar beugel eruit gegaan. Ze is nu dus beugelvrij. Thuisgekomen, heeft ze eerst geprobeerd hoorn te spelen. Dat viel in eerste instantie niet mee, het was toch weer een heel ander gevoel. Naarmate ze iets langer speelde, klonk het al een stuk beter. Gewoon weer even wennen.

Voordat we naar de orthodontist gingen.
Terug thuis: zonder beugel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten