Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 17 maart 2012

Iets minder weekje

De verkoudheid blijkt een beetje hardnekkig te zijn. Begin van de week ging het redelijk. Maandagavond Norskkurs, dinsdagavond koorrepetitie. Woensdagavond zijn we naar een bijeenkomst over bedrijvigheid in de gemeente Tolga geweest. Dat had ik achteraf beter niet kunnen doen. Ten eerste werd ik donderdagmorgen wakker met behoorlijke keelpijn en ten tweede vraag ik me af of die bijeenkomst nu zo nuttig is geweest.
Eerst werd er door de bedrijvenchef van Røros een heel verhaal verteld over hoe zij een strategisch bedrijvenplan hadden opgezet. Hij praatte zo snel, dat ik het grootste gedeelte niet begreep. Gelukkig was er een powerpointpresentatie bij, zodat ik het nog enigzins kon volgen. Daarna kon je je aansluiten bij een groep. Elke groep had een bepaald onderwerp. Matjo en ik zijn, samen met nog een paar andere nederlanders, bij het onderwerp Toerisme gaan zitten. De bedoeling was dat je aan de hand van een aantal richtlijnen een plan opzette voor het Toerisme in Tolga. Op zich best interessant. Na afloop werd er door 1 persoon van elke groep een korte presentatie hierover gehouden. De hoofdlijnen werden op grote vellen papier gezet en zouden in de gemeente worden besproken. Tja, als Nederlandse ben ik daar een beetje sceptisch over. In Nederland was het toch vaak: vanalles beloven en vervolgens niets doen of datgene wat alleen bij de wethouders in het straatje paste. Dus ik ben heel benieuwd of er met al die punten die woensdagavond naar voren kwamen, ook daadwerkelijk iets gedaan wordt.
Donderdag en vrijdag heb ik me maar heel rustig gehouden. Vandaag gaat het gelukkig weer beter. Tja, zo'n op en af verkoudheid, daar wordt ik niet echt vrolijk van. Kun je beter een paar dagen echt ziek zijn, een paar dagen aansterken en dan is het leed weer geleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten