Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 30 mei 2011

Oma

Vanmorgen ben ik samen met mijn zus bij onze oma geweest. Voor mij waarschijnlijk de allerlaatste keer. Oma is 94 jaar, woont in een bejaardentehuis en is nog redelijk bij de tijd. Af en toe is ze wat in de war, maar dat mag ook op die leeftijd, nietwaar. Ze weet dat ik 'wegga', maar naar Noorwegen, dat is te abstract voor haar.
Daarna nog even bij onze tante, een zus van mijn moeder, langs geweest. Het is altijd gezellig als je daar komt. Ik denk dat het wel even gaat duren, voor ik haar weer eens zie.
De plannen zijn om met de kerst op vakantie te gaan in Nederland. Kerst vieren met de beide families en nog wat vrienden en oude buren bezoeken.

Er is weer een afscheidsbarbeque op de agenda bijgekomen: 25 juni een straatbarbeque met de buren. Dit doen we eigenlijk elk jaar, maar dan begin september. Speciaal voor ons afscheid doen we het nu eind juni. Dat zal waarschijnlijk dan ook het laatste afscheidsfeestje worden voor we definitief vertrekken. Die laatste week zullen we weinig tijd hebben voor andere dingen, dan moeten de laatste dingen ingepakt worden, de katten naar de dierenarts voor een wormenkuur en meer van dat soort dingetjes. Het plan is dus dat Matjo en ik met de katten naar Åseral rijden op 1 juli. Waarschijnlijk gaat een vriend van ons mee om nog wat te klussen en te helpen met laminaat leggen. Als de verhuiswagen geweest is (de week daarop op een dinsdag of woensdag) en de meubels op hun plaats staan, gaan Matjo en Piet (die vriend dus) samen terug naar Nederland. Matjo neemt dan de kinderen en Balto weer mee terug naar Noorwegen.

Ik ben er ondertussen achter waarom Skype het niet meer doet om mijn computer. Het ligt dus niet aan mijn computer, zoals ik eerst dacht, maar het probleem ligt bij Skype zelf. Op nu.nl stond er een berichtje van. Ze zijn ermee bezig, dus nu maar hopen dat het probleem snel opgelost wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten