Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 8 juni 2011

Inpakken en nog eens inpakken

Het inpakken is in volle gang. Mijn moeder is me al een paar keer komen helpen en we zitten aardig op schema. Niet dat we die hebben hoor :-).
Matjo is onderweg naar Kristiansand met het vliegtuig voor zijn sollicitatiegesprek morgenochtend om 9 uur. Hij heeft zich goed voorbereid op allerlei vragen, want ja, het moet natuurlijk wel zoveel mogelijk in het noors! Dat zal nog niet meevallen, denk ik.
Ik heb morgenavond nog noorse les en volgende week donderdagavond dan voor de laatste keer. Tenminste, hier in Nederland/Belgie. Best kans dat ik in Noorwegen gewoon gezellig verder ga met noorse les. Maar dat zie ik wel als we daar eenmaal zitten. Verder ga ik ook solliciteren, jawel! Er is een vacature voor administratief medewerkster bij het Servicekontor van de gemeente. En niet geschoten is altijd mis, dus ik ga gewoon een poging wagen. Nu alleen de tijd nog vinden om de brief te schrijven en mijn CV in het noors te vertalen. En laat tijd nou net hetgeen zijn wat ik op dit moment niet in overvloed heb! Nou ja, ik vind vast wel een gaatje!
Gisterenavond zijn vrienden van ons langsgeweest, ze hadden nog een mooi afscheidscadeau meegenomen. Een kandelaar in de vorm van 2 naar elkaar gebogen handen, waar je dus een theelichtje in kunt doen. Echt heel leuk. Die krijgt een mooi plaatsje in onze woonkamer in Åseral. We hebben besloten om die volgens de Feng Shui principes in te gaan richten. Dus heb ik op hemelvaartsdag alle meubels opgemeten en een plattegrond gemaakt. Want volgens de Feng Shui principes hoort er bij elke windrichting een element (zoals aarde, metaal, hout of water) en daarbij behorende kleuren. Het was een hele puzzel, maar ik ben eruit gekomen.
Verder is ons vertrek op 1 juli nu defintief. De overdracht van ons huis staat nu op 1 juli om 10.00 uur, maar dit is nog onder voorbehoud, want nog niet alle stukken van de koper waren al aanwezig bij de notaris. Maar we kunnen ook een volmacht afgeven, zodat we niet zelf bij de overdracht aanwezig hoeven te zijn. Ik dacht dat dat in eerste instantie wel weer een boel geld zou gaan kosten, maar dat bleek heel erg mee te vallen. Dus gaan we dat doen, dan weten we zeker dat we 1 juli 's morgens weg kunnen. De bedoeling is dat we rijden tot in Denemarken en daar overnachten en dan de volgende dag de boot van 12.15 uur nemen. Dan zouden we rond 17.00 uur aankomen in Åseral. Dan kunnen we de boel lekker schoonmaken en boodschappen doen voordat de verhuiswagen arriveert. Op welke dag die arriveert, weet ik nog niet. Ik heb vanmorgen even een mailtje gestuurd naar Dijkshoorn of ze daar al meer over weten. Dat zal waarschijnlijk de dinsdag of woensdag zijn. We moeten in ieder geval nog zorgen dat we een fornuis en vaatwasmachine daar krijgen. In het "ergste" geval eten we gewoon een weekje brood :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten