Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 14 mei 2011

Verhuisbedrijf, vertaling, ondernemingsplan

Afgelopen donderdag hebben we verhuisbedrijf Van Dijkshoorn opdracht gegeven voor de verhuizing. Het kost een beetje, maar dan heb je ook wat. Dit grapje gaat ons 4685 euro kosten. Dit is incl. verzekering en demonteren van meubelen. Het enige wat wij hoeven te doen, is onze spullen inpakken in verhuisdozen. Van Dijkshoorn demonteert de linnenkast en de bedden en brengt alles naar Noorwegen. Daar zetten ze alles netjes op de plek neer waar het moet komen. Ook verzorgen ze de douaneformulieren. Het monteren van de linnenkast hoeft niet, want we hebben daar heel veel inbouwkasten en de bedden monteren we zelf, want in onze slaapkamer en in die van Tino moeten we eerst nog laminaat leggen.


Het grote opruimen kan dus beginnen! Ik hoop dat de verhuisdozen snel geleverd worden, dan kan ik beginnen met inpakken. Ik ben al begonnen met de tuin op te ruimen. We hebben gelukkig geen grote tuin, maar ik had wel heel veel bloempotten e.d. Gisteren heb ik een gedeelte van die potten en een heleboel planten naar mij moeder gebracht, die ze nog wel kon gebruiken. Je mag naar Noorwegen niet meer dan een plant of 5 meenemen. Ik neem degene mee die je makkelijk kunt vermeerderen. Matjo heeft vandaag alle aftandse dingen naar de milieustraat gebracht.

Tino gaf afgelopen week aan nogal op te zien tegen de school in Noorwegen. Het huis en de omgeving zag hij nog steeds helemaal zitten, maar die school, dat leek hem toch wel erg moeilijk. Het is natuurlijk ook nogal wat voor hem, sociale contacten zijn nu eenmaal niet zijn sterkste punt. We geven hem dan ook de ruimte om zijn twijfels te uiten. En in Åseral moeten we hem flink wat tijd geven om te wennen. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij met onze steun ook daar zijn weg gaat vinden!

Het vertalen van het psychodiagnostisch verslag over Tino had heel wat voeten in de aarde. Ik had eerst wat offertes opgevraagd bij diverse vertaalbureau’s, maar daar werd ik nou niet vrolijk van. Voor 7 pagina’s tekst met ongeveer 4200 woorden werden er bedragen tussen de 600 en 800 euro gevraagd. Toen heb ik mijn noorse lerares gevraagd wat zij voor mij kon doen. Die kwam met de suggestie om het verslag in hoofdlijnen te vertalen. In overleg met o.a. Martijn wordt het verslag nu in hoofdlijnen vertaald en de diagnose gedetailleerd. Dat wordt dan gelukkig een stuk goedkoper!

Matjo is nu bezig zijn ondernemingsplan te schrijven voor het handelsagentschap. De website komt zeer binnenkort ook online, zodra dat het geval is, komt de link ook op deze blog te staan. Hij en zijn zakenvriend hier in Nederland gaan in ieder geval energiebesparende en milieuvriendelijke verlichting verhandelen. Zijn zakenvriend is de vertegenwoordiging in de Benelux en Matjo in Scandinavie. Verder heeft hij nog een sollicitatie of zes lopen van de acht. Bij 2 is het inmiddels, via via, duidelijk dat hij die baan niet heeft.

2 opmerkingen:

  1. Potsie, wat een super mooie omgeving zeg. En jullie toekomstige huis ziet er knus uit zo op het eerste gezicht. Kan me erg goed voorstellen dat jullie hier met recht zin in hebben.
    Ik hoop dat Matjo daar snel een baan zal vinden, maar dat komt geloof ik wel goed gezien het aantal sollicitaties.

    Bij deze wil ik je nog feliciteren met je verjaardag. Ik weet het... is alweer ff geleden, maar destijds had je helaas heel wat anders aan je hoofd, dus vandaar dat ik dat toen maar ff heb gelaten voor wat het was.

    Anyway... ik lees voorlopig nog lekker mee hiero ;)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo

    Voor het vergelijken en aanvragen van offertes van verhuisbedrijven kun je ook kijken op:

    http://www.detelefoongids.nl/
    http://www.marktplaats.nl/
    http://www.goedkoopsteverhuisbedrijven.nl/
    http://www.goedkoopsteverhuisbedrijf.nl/

    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen