Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 5 juni 2013

Savalen en huurcontract

Afgelopen zaterdagavond is het weer hier omgeslagen. Zaterdag zijn Loreena en ik nog naar Savalen geweest, nog een uurtje daar op het strandje gelegen. Het strand was ineens een stuk kleiner, door alle regenval en smeltwater.






Daarna zijn we nog naar Storsteigen in Alvdal gereden, waar een dressuur- en springconcours gaande was. We hebben nog naar een paar deelnemers gekeken en zijn toen weer naar huis terug gegaan, want er stond een koude wind en Loreena was erg luchtig gekleed.

Zondag regende het pijpenstelen en ook was er een beetje onweer. Daardoor viel het internet uit. Gelukkig niet zo erg, want we hadden 's middags toch geen internet nodig, omdat we bij Peter en Ingrid gingen koffiedrinken. Daar was het nog droog, maar na een uurtje begon het ook daar flink te plensen. 's Avonds was er nog steeds geen internet. Ondertussen hebben we een nieuw modem besteld. Bij veel mensen was door het onweer het internet uitgevallen. Eidsiva (de internetprovider) doet nu goede zaken, want de meesten hebben nu dus een nieuw modem nodig. 740 kronen alstublieft.

Maandagavond kon ik in de yogastudio nog even snel de mail bekijken en kon ik het voorstel van de NØK lezen voor het huurcontract voor de komende periode. Het aanbod van hen is een huurcontract voor 2 jaar, maar wel met een huurverhoging van bijna 60 %! Daar werd ik niet zo blij van. Matjo heeft ondertussen een tegenvoorstel geschreven, wat eind van deze woensdagmiddag weggestuurd is.

Dinsdag moest ik bij de tandarts zijn. Er moesten 3 vullingen vernieuwd worden. Afgelopen dinsdag zijn er 2 gedaan. Na een uur in de stoel te hebben gezeten, was dat weer klaar. 17 juni wordt de derde vulling vernieuwd en dan ben ik weer 3000 kronen armer. Helaas zitten de tandartskosten hier niet in de verzekering. Ik was er 's avonds niet lekker van, van de tandartsbehandeling dan. Dus ben ik niet naar de koorrepetitie gegaan.

Vandaag, woensdag, ben ik vanochtend naar Alvdal gereden, voor de eerste yogales van Bjørn Pettersen. Hij en zijn indische partner gaan mij inwijden in alles wat met yoga te maken heeft, maar met name de yogaoefeningen. Ik wil mijn leerlingen zo goed mogelijk begeleiden, en dan kan ik wel wat input gebruiken van een ervaren yogaleraar. De komende weken ga ik dan ook elke woensdagochtend voor een uurtje of 2 richting Alvdal.

Verder is het bezoek uit Nederland in aantocht. Een vriendin met haar man (en schoonzus en zwager) komen deze kant uit met hun camper en ook mijn moeder en haar vriend zijn met de camper hierheen onderweg. Ze zijn allemaal afgelopen zaterdag uit Nederland vertrokken. Ben benieuwd wie er het eerst is, want ze rijden onafhankelijk van elkaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten