Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zondag 27 maart 2011

Terug uit Zenderen

Vanmorgen even heen en weer geweest naar Overijssel. We hadden daar om 10 uur een afspraak met Janet, de nederlandse projectleidster voor de gemeente Aseral. We hebben nu een plan de campagne gemaakt hoe het nu verder moet.
Allereerst wilde de eigenaresse van het rode huis het graag aan ons verkopen, maar verhuur zag ze niet zitten. Janet raadde ons aan om voor de zomer nog een keer naar Noorwegen te gaan om o.a. met de eigenaresse te gaan praten en het huis te bezichtigen. Wie weet, winnen we een grote geldprijs in de Staatsloterij en dan is alles gelijk opgelost, hihi. Maar goed, kijken kan natuurlijk altijd, je weet nooit wat er allemaal nog gaat gebeuren. Verder is onze huisvesting in Aseral wel geregeld, de gemeente zorgt voor een huurhuis voor ons. Dus daar hoeven we niet naar te zoeken.
Als we weer gaan, zullen we ook een gesprek hebben met de rector van de school in Aseral, de rector van de vervolgschool in Byremond en de gemeente-ambtenaar die over het onderwijs gaat.  Byremond is een plaats 40 km verderop, en dan zou Tino heen en weer kunnen met de schoolbus. Het is, zover wij weten, geen agrarische opleiding. Blijkbaar vinden ze de constructie die Martijn had bedacht niet zo'n goed idee en hadden ze nog andere ideeen hierover. We staan open voor alles, dus daar komen we vast wel uit.
Ook gaan we dan een bezoekje brengen aan de bank in Aseral en daar kennis maken en een rekening openen. En we gaan ons dan inschrijven bij de NAV, het noorse arbeidsbureau. Dan krijg je ook gelijk een D-nummer, dat is een voorlopig persoonsnummer, dat je weer nodig hebt om verder alles te regelen, zoals telefoon en internet en dat soort dingen.
Ook ontmoeten we Arna, Martijn, de burgemeester en Oyvin, degene die over het bedrijfsleven in Aseral gaat, weer. En krijgen we ons toekomstige huis te zien.
A.s. woensdag heb ik een afspraak met de school van Tino. Het is de bedoeling dat ze een verslag gaan maken over het niveau waar hij nu op zit, hoe hij is op school, hoe de relatie met de leraren is enzovoort. Voor Loreena moet ik nog een afspraak maken met haar mentor, want ook van haar moet er een verslag komen. En het liefst in het Engels. En ik moet bij beide scholen bijzonder verlof aanvragen, want waarschijnlijk zal de trip naar Noorwegen niet in de meivakantie kunnen. Matjo heeft dan verplichtingen bij Essent, waar hij niet onderuit kan. Dus dat wordt waarschijnlijk na de meivakantie. Of misschien eerder, hangt ervan af of Matjo uitgenodigd wordt voor een sollicitatiegesprek.
Ook ga ik maar eens wat offertes bij verhuisbedrijven aanvragen, dan weet ik hoeveel geld we moeten sparen om dit te kunnen betalen.
Mijn contract bij de woonboulevard loopt 22 mei a.s. af en wordt niet verlengd, omdat we in juli weggaan. Voor hen is het niet interessant om me nog een maandje langer te houden, omdat juist mei en juni heel erg rustig zijn. Vanuit hun oogpunt is dit heel begrijpelijk, voor mij jammer. Ik wil toch nog kijken of ik voor die paar weken iets anders kan vinden. Voor de zekerheid schrijf ik me maar in bij het UWV.

1 opmerking:

  1. COlinda, gefeliciteerd!
    Wij gingen ook met twee katten met KLM. GIng prima. Ook een retourtje gekocht en een enkeletje gedaan.
    Succes!
    carla

    BeantwoordenVerwijderen