Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

dinsdag 4 december 2012

Druk weekend

En dat drukke weekend begon op vrijdagavond. Ik had de hele week gebakken voor het Skolekorps. Het zijn 2 appeltaarten en een grote kerstcake geworden. Vrijdagavond heb ik de hele bubs netjes ingeleverd bij Vidarheim in Tolga. Door al dat gebak en omdat ik niet echt in topvorm was de 2e helft van de week, was mijn huis een lichtelijke puinhoop. Dus zaterdagochtend snel de kattenbakken verschoont en nog pepperkaker gebakken met van dat kant en klare deeg wat je in de supermarkt kunt kopen. Want 's middags kregen we visite. Loreena en ik moesten om 12.30 uur in Vidarheim zijn om koffie, kake en wafels te verkopen. Dacht ik. Toen ik om half 12 zo'n beetje klaar was met de kattenbakken en de pepperkake ging mijn telefoon. Loreena bleek om half 12 al te moeten spelen met het Skolekorps. Daar had ik door alle drukte compleet overheen gelezen. Dus snel de auto in. En die startte vervolgens niet. Accu helemaal leeg. Wat nu? Matjo zou om 13.10 uur Marcel en Marieke (de verwachte visite) van de trein in Tolga halen. Dus compromis: we zijn met z'n allen om 12.30 uur weggereden in Matjo zijn auto richting Tolga. Matjo heeft Loreena en mij afgezet bij Vidarheim en is met Tino vervolgens Marcel en Marieke van de trein gaan halen. Gelukkig deden de andere dames van het Skolekorps er niet moeilijk over dat we een beetje te laat waren. Ik moest eerst maar eens even diep ademhalen, zeiden ze en even tot rust komen. Aardige dames.
Matjo, Tino, Marcel en Marieke kwamen nog even langs. Het was niet druk met de verkoop, dus had ik nog mooi even tijd om bij ze aan de tafel te gaan zitten en nog wat te kletsen. Ze zijn toen allevier naar Vingelen gegaan en Loreena en ik zijn tot 15.00 uur in Vidarheim gebleven. Al mijn baksels zijn verkocht, dus niet voor niks staan bakken. Maar het was wel veel werk.
Om 15.30 uur hebben Loreena en ik de KID-taxi terug naar huis genomen, die ons voor 60 kronen netjes thuis bracht. Waar we nog even gezellig konden kletsen met M en M. Marieke had zelf pepernoten gebakken en had een zak voor ons meegebracht, lekker. En ze had ook een proefkerstbroodje gebakken, zonder rozijnen. Dat was even wennen, maar het bleek voortreffelijk te smaken. Tegen half 5 heeft Matjo ze weer teruggebracht naar het station in Tolga. 's Avonds nog lekker filmpje gekeken en toen op tijd naar bed. Want de volgende ochtend moesten Tino, Matjo en ik er vroeg uit.

Zondagochtend rolden Tino, Matjo en ik om 6 uur ons bed uit en om 7 uur zaten we in de auto richting Lillestrøm, een plaats even boven Oslo, waar de Alternatieve beurs werd gehouden. Loreena had geen zin en bleef lekker in bed liggen. We vertrokken bij een temperatuur van -23. De heenreis verliep voorspoedig, we kwamen om half 12 aan bij het beursgebouw. Daar was het -8. De beurs bleek iets groter te zijn dan de paranormale beurs in Rijswijk, waar we ook wel eens geweest waren. Allerlei standjes van mediums en therapeuten, gezond en/of vegetarische eten en ook was er genoeg te koop. O.a. sjamanentroms in allerlei soorten en maten, boeken, cd's, beeldjes van van alles en nog wat, wierook. Alles op alternatief gebied. We hebben een mooie windklok gekocht en ik nog een boek over yogatherapie. Ook traden er regelmatig muzikanten op.

Op de Alternatieve beurs

We zijn ook nog naar een sessie geweest van Hans de Waard, een Nederlander, die de jassentechniek bedacht heeft. Voor geinteresseerden hier de link naar zijn website: www.jassentechniek.nl. De sessie werd in het engels gegeven. Er gebeurde genoeg om hier eens wat dieper in te duiken. Vooral op Tino had het een behoorlijk effect, maar daarover later meer.
Rond 16.15 uur hadden we alles wel gezien en was het tijd om terug naar huis te gaan. Om half 5 zaten we in de auto, dus zouden we tussen 21.00 en 21.30 uur terug thuis kunnen zijn. Helaas pindakaas, dus niet. Want we kwamen op de E6 in een file terecht en hebben een uur stilgestaan.

File

Er was een ongeluk gebeurd en er kwamen 3 politieauto's, 3 ambulances, 3 brandweerauto's en een takelwagen voorbij gereden, allemaal met zwaailichten. Het leek erop dat het een behoorlijk ernstig ongeluk was. Toen we eindelijk weer konden gaan rijden, was er niet veel meer te zien. Alleen de politieauto's en 2 brandweerauto's stonden er nog en een personenauto die een beetje in elkaar zat. Onderweg tussen Hamar en Elverum nog even een frietje gegeten en om 22.45 uur waren we dan eindelijk thuis. De hele dag door wel regelmatig met Loreena gebeld hoe het ging.

Loreena had zich ondertussen goed vermaakt. Het was die dag ook Sinterklaasviering in Tolga en ik had wat geld voor haar op tafel gelegd, voor het geval ze er naar toe wilde. Dan kon ze de taxi betalen. Ze heeft zelf de taxi geregeld en is inderdaad nog even naar het Sinterklaasfeest geweest. Knappe meid hoor, ik had dat nooit gedaan toen ik 14 was. Ik durfde toen amper naar iemand op te bellen, laat staan een taxi regelen in een andere taal. Ze is zelf om 21.00 uur netjes naar bed gegaan.
Wij lagen er om half 12 in en Tino had zowaar zijn wekker gezet! Hij heeft een bloedhekel aan een wekken en Matjo maakt hem dan ook elke ochtend wakker. Misschien een gevolg van de sessie van Hans de Waard?

Veel slaap werd ons echter niet gegund, want Balto besloot ons lekker wakker te houden, door continue te blijven blaffen. Nu blaft hij wel eens vaker 's nachts, maar dat is meestal omdat er een dier langs ons huis loopt, een vos of hert ofzo. Dan blaft hij 1 of 2 keer, gaan we even bij hem kijken en dan is het verder weer rustig. Maar nu bleef hij aan de gang. Matjo is er op den duur maar uit gegaan en is beneden op de bank gaan liggen. Alleen Tino heeft niets gehoord en heeft daarom ook heerlijk geslapen. Die is dan ook gewoon naar school gegaan. Matjo is ook naar zijn werk gegaan, maar Loreena en ik zijn terug in bed gekropen. Loreena had al een paar dagen last van keelpijn, dus die mocht nu van mij wel een dagje thuis blijven.

Om 11 uur kwam de meditatieklant en na afloop van de meditatiesessie, heeft hij me geholpen met mijn auto. Ik had om 9 uur al de motorverwarming aangezet. Startkabels erop, en jawel, hij startte. Dank, dank, beste meditatieklant! Ik ben toen maar een half uurtje gaan rijden om de accu een beetje op te laden. Eind van de middag moest ik nog even naar Vingelen en toen startte hij gelukkig ook. Ben benieuwd of hij vandaag ook weer start. Hij staat nog steeds aan de motorverwarming. Overdag is het hier nu -18 en 's nachts -24, dus dat vergt veel van de accu. De beide kachels in huis staan nu ook de hele dag te branden. Eerst gebruikten we alleen de kachel in de woonkamer en af en toe die in de keuken, maar nu staan ze beiden de hele dag te branden. Plus dat alle electrische verwarmingspanelen allemaal op minimaal 10 graden staan. Nu de sneeuw nog. Er is afgelopen nog 2 centimeter bijgevallen, maar dat mag nog wel wat meer worden. Nu is vooral in Tolga, waar bijna niks ligt, de kans op bevroren waterleidingen erg groot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten