Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 10 december 2012

Zingen, zingen en nog een julebord

Afgelopen zaterdag heb ik rond half 4 's middags Hein opgehaald, want we moesten om 4 uur in de kerk in Tolga zijn voor de generale repetitie. Flink gerepeteerd en 's avonds om half 8 was het concert. Het was flink koud buiten, -24. Waarschijnlijk is dat de reden geweest dat er niet superveel mensen in de kerk zaten. Gelukkig zat er genoeg publiek, o.a. Matjo en Danielle, de vrouw van Hein.
Zij heeft onderstaande foto's gemaakt.


Eerst heeft Sneppen alleen gezongen, daarna het Os Mannenkoor, vervolgens Eli Storbekken en Halvor Håkanes die middeleeuwse volksliederen zongen en toen de beide koren samen die de Julekantate van Egil Storbekken zongen. Eli is de dochter van Egil, voor alle duidelijkheid. Het was een goed concert, Matjo en Danielle vonden het ook mooi.

Na afloop zijn bijna alle Sneppenleden naar Malmplassen gegaan voor een kerstdiner. De oude eigenaren van Malmplassen namen afscheid en hadden daarom dit kerstdiner georganiseerd. 250 kr p.p. voor traditioneel noors kersteten. En dat smaakte niet verkeerd. Matjo had niet zoveel zin en is naar huis gegaan. Hein en Danielle zijn met mij meegereden. Het was nog steeds -24 en mijn handen vroren zo ongeveer aan mijn stuur. Maar de auto startte! Matjo had een extra sterke accu gekocht. Het was erg gezellig in Malmplassen:



Zondagmiddag zijn Matjo en de kids naar de kerstmarkt in Røros gegaan. Tino heeft een noors boek gekregen over het herkennen van sporen van de diverse dieren die hier rondlopen. Loreena kreeg van haar vader echte noorse gebreide wanten.

Ik ben rond half 2 Hein weer op gaan halen, want we hadden nog een concert. Dit keer in de kerk van Tynset. Daar was ik nog nooit geweest. Deze kerk was groter dan die van Tolga. Mooie kerk ook weer. Lindsey overviel me met de mededeling dat ik even wat yoga ademhalingsoefingen ging doen. Uh, ja, natuurlijk, ahum. Dat was dus even improviseren, want ik wist van niks. Maar iedereen, zowel de Sneppenleden, de leden van Os Mannenkoor als de solisten, deden allemaal braaf mee. Lindsey bood later haar verontschuldigingen nog aan dat ze me zo overvallen had. Maar het leek haar een goed idee om voor concerten iets aan yoga-oefeningen te doen, zodat iedereen in ieder geval ontspannen aan het concert zou beginnen. Lijkt me ook een goed idee.

Het concert ging voor mijn gevoel nog beter als dat van zaterdagavond. Halvor Håkanes bevestigde dat later, toen we het erover hadden. Hij had het gevoel dat iedereen wat zelfverzekerder was nu. Ook nu zat de kerk helaas niet vol, maar wel voldoende publiek weer. Al met al een leuk weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten