Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 8 december 2012

Accu en Julebord

Toen ik afgelopen dinsdag de auto weer probeerde starten, deed hij het weer niet. Blijkbaar dus toch een versleten accu. Matjo heeft diezelfde dag bij een garage in Røros (in de lunchpauze) een nieuwe accu gehaald, 1000 kroontjes alstublieft. En nu doet mijn autootje het weer als een zonnetje. Dat de afgelopen dagen trouwens uitbundig geschenen heeft hier. Heel af en toe vielen er 's avonds wat vlokjes, zodat er weer een centimetertje of 2 sneeuw bij viel. Verder koud (van -15 tot -22) en zonnig.

Afgelopen dinsdagavond hadden we voor het eerst met het koor een repetitie met de muzikanten en soliste erbij. Over de organist, trompettist en 1 van de violisten (de priester) niks dan goeds. Verder zijn er ook nog een celliste en nog een violiste. Wat die uit hun instrumenten tevoorschijn toverden weet ik niet, maar het deed pijn aan mijn oren. Dit schijnen dan muzikanten van het Nordøsterdals Symphonisch Orkest te zijn. Vast. De beide dirigenten (de ene van ons koor, de andere van het mannenkoor uit Os) kwamen al snel tot de conclusie dat een extra oefening erg noodzakelijk was. Dat was dan afgelopen donderdagavond. Herinneringen aan mijn tijd bij het Toonkunstkoor in Bergen op Zoom kwamen terug. Repeteren, repeteren en nog eens repeteren, op het laatste moment werden er nog wat dingetjes veranderd. Pfff, het was een zware avond. Gelukkig had onze dirigente haar dwarsfluit meegenomen en speelde ze mee met de celliste. Het klonk gelijk 1000 keer beter.

Gisterenavond was er weer een oefenavond, maar toen kon ik niet. Want ik "moest" met Matjo naar het........

Julebord

Julebord = kerstdiner, van Matjo zijn werk en weer net als vorig jaar in Røros Hotel. We haalden eerst de zoon van Toril en haar man op. Toril is een collega van Matjo. Tegen zessen arriveerden we bij het hotel. Weer eerst champagne in de bar beneden en toen naar boven en smikkelen en smullen maar. En drinken natuurlijk. Plus nog wat toespraken tussen het gebeuren door. Alle jubilarissen werden in het zonnetje gezet. Er was zelfs een man die al 50(!) jaar voor dit bedrijf werkte. Het was erg gezellig, we zaten bij leuke mensen aan de tafel en hebben behoorlijk zitten kletsen. Wat een verschil alweer met vorig jaar met die noorse taal. Gesprekken voeren wordt steeds makkelijker, net als het verstaan. Rond half 10 was iedereen zo'n beetje uitgegeten. We hebben onze consumptiebonnen voor de bar aan collega's gegeven, want daar hadden we niet zo'n zin in. Dezelfde band als vorig jaar speelde weer en dat vonden we toen megasaai. Dus zijn we lekker naar huis gereden.

Matjo is met de kids nu naar Tynset, nog een beetje shoppen. De boodschappen zijn gisteren al gedaan door moi, dus daar hoeft hij zich geen zorgen over te maken. Alleen de dingen die ik vergeten ben. Ik probeer tegen half 4 weer helemaal opgedirkt te zijn en dan haal ik Hein op en gaan we naar de kerk in Tolga, voor weer een zangrepetitie. De generale dit keer, want vanavond om half 8 begint het concert. Ook morgenmiddag moeten we nog aan de bak, maar dan ik de kerk in Tynset.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten