Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 22 december 2012

Kerst, kerst en nog eens kerst

Loreena is vrijdag weer naar school gegaan, na op donderdag thuis te zijn gebleven. De chauffeur van de schoolbus had zich verkleed als kerstman en trakteerde op pepperkaakjes.

Ik kreeg de afgelopen dagen ineens last van de kerstschoonmaak. Hier maken ze het hele huis net voor kerst helemaal schoon. Een beetje onzinnig vond ik dat eigenlijk. Maar ik ben blijkbaar ook besmet geraakt met het schoonmaakvirus. Dus het huis is zowaar schoon voor de kerst.

Gisteren hebben we "het einde van de wereld" ,of eigenlijk gewoon midwinter, gevierd bij Remco en Eleonie in Hodalen. Eleonie's nichtje en haar vriend waren er ook en met zijn allen hebben we lekker gegeten en gekletst. Eleonie had voor het hoofdgerecht (o.a. kip met mosterdsaus en spinaziekaastaart) gezorgd en ik voor de toetjes. Ik had een chocolade- en een sinaasappelbavarois gemaakt. Niet uit een pakje, maar het echte werk. Het was zowaar gelukt en het was nog lekker ook! Eleonie had ook nog een foccacia klaargemaakt, een hartig italiaans brood. Erg lekker, ik heb gelijk het recept op internet opgezocht en ga het voor maandag ook maken.

Vandaag nog wat dingetjes gekocht voor de gourmet voor a.s. maandagavond en nog elandenvlees bij Danielle in de werkplaats. Hein was er niet, die was voor de laatste keer dit seizoen gaan jagen, dus ze was helemaal zielig in haar eentje. Tweede kerst komen ze bij ons eten. Eerst kerstdag staat nog helemaal open, dan hebben we (nog) geen plannen.

Toen we terug thuis waren, heb ik eerst een fles wijn en een kerststukje naar de buren gebracht. Ann-Kristin was net bezig een smsje naar me te sturen voor morgenmiddag. Erg toevallig, haha. Morgenmiddag om 5 uur zijn we dus uitgenodigd voor een kerstpraatje met gløgg en kake bij de buren. Kortom: we hoeven ons niet te vervelen.

Gisteren was dan de korste dag: maar 5 uurtjes licht. De afgelopen paar dagen heeft het weer wat gesneeuwt, weer een paar centimeters erbij. We hebben in ieder geval een witte kerst! Waren de temperaturen vorig weekend erg zacht (-2,5 graden), deze week werd het langzaam aan weer kouder. Vandaag is/was (het wordt alweer donker om een uur of 15) mooi weer met zon en rond de -15 graden.

1 opmerking:

  1. Leuk over mezelf te lezen! Het was inderdaad heel gezellig zo op de laatste dag van de oude wereld! Lieve groet, Jedidjah (het nichtje van Eleonie)

    BeantwoordenVerwijderen