Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

vrijdag 14 december 2012

Dansles en bioscoop

Loreena had afgelopen dinsdagavond dansles in Fjellheim hier in Vingelen. Elk jaar wordt er een paar weken voor het kerstbal een paar danslessen georganiseerd. Voor 75 kroontjes was ze van 18 tot 20.30 uur onder de pannen. Hoge hakken mee, want die moeten natuurlijk aan op het julebal.

Donderdagavond zijn Matjo en Tino naar de bioscoop geweest. Natuurlijk naar de The Hobbit, want Tino is daar al mee bezig vanaf het moment dat bekend werd dat de film gemaakt zou worden. En dat is geloof ik, al een paar jaar geleden. Tino is in Tynset uit de bus gestapt en heeft daar gewacht op Matjo, die gelijk vanaf zijn werk in Røros doorgereden is naar Tynset. Tino kwam helemaal in de wolken terug en wilde direct de film tot in de details aan me vertellen. Ik heb hem gevraagd of hij de details eruit kon laten en alleen de grote lijnen wilde vertellen en dat lukte aardig.

Het heeft deze week een paar dagen heel zacht gesneeuwt. Er kwamen van die romantische sneeuwvlokjes uit de lucht dwarrelen. Zo kom je vanzelf wel in de kerststemming. Ik had vorige week een cd gekocht met noorse kerstmuziek en van kant-en-klaar pepperkakedeeg zelf pepperkaker gebakken. Laat de kerst maar komen!

Uitzicht vanuit het raam van het kleine kamertje boven.
 
 

Afgelopen woensdagavond was de laatste yogales van dit jaar. In januari start ik in een nieuwe ruimte, best wel spannend! Donderdag was mijn moeder jarig en heb ik haar verrast met een telefoontje. Erg gezellig om weer eens bij te kletsen op deze manier.

Morgen (zatedag) gaan Matjo en ik nog wat kerstinkopen doen in Tynset. Ik wil graag een smoothiemaker, Matjo een daglichtlamp en Loreena zou van ons een snowboarduitrusting krijgen. Tino zou vandaag zijn wensen bekend maken. En hopelijk ook een kerstboom kopen! Hier in Noorwegen zetten ze die pas een paar dagen voor kerst. En dat vind ik helemaal niks. In Nederland was Sint het land uit en de kerstboom het huis in. Dus ik vind het hoog tijd worden dat er een kerstboom komt! Verder willen we morgen ook nog naar de kerstmarkt in Hodalen, waar mijn zelfgemaakte kussenhoezen te koop liggen. En naar het kerstmarktje hier in Vingelen. Wordt vast een gezellig dagje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten