Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

donderdag 29 november 2012

Feestjes en meer

Afgelopen weekend hadden we 2 feestjes: zaterdagavond voor Tino zijn verjaardag en zondagmiddag zijn Tino, Loreena en ik naar Hodalen gereden voor Remco zijn verjaardag. Matjo kon niet mee, want die moest die middag al richting Oslo met het vliegtuig(je) vanuit Røros voor zijn werk. Dinsdagavond was hij weer terug.

Maandagavond ben ik dus heel zielig helemaal in mijn eentje naar de noorse les geweest. We kregen de vraag of we na de kerst nog verder wilden met noorse les. We waren deze avond maar met zijn vijven en die willen allemaal door. Ik ook dus. Ik leer veel op de les, we zijn nu voornamelijk bezig met schriftelijke opdrachten. En dat is best moeilijk. Je moet dan bijvoorbeeld een stukje schrijven van minimaal 200 woorden over hoe je je toekomst ziet, je werk, over het weer in Nederland en meer van dat soort opdrachten.

Dinsdagavond weer zangrepetitie. We hebben 8 en 9 december een uitvoering samen met het Os Mannenkoor. We zingen de Julecantate, die gecomponeerd is door Egil Storbekken, een beroemde Tolginger. Verder hebben we met alleen ons koor nog 3 stukken, 2 met het hele koor en 1 stuk met alleen de vrouwen. Een mooi stuk van John Rutter, Christmaslullaby, maar dan in het noors. Vrijdag 7 december gaan Matjo en ik nog naar het kerstdiner van zijn werk. En zondag 16 december zingen we 's middags weer in het Sjukeheim (verzorgingstehuis) en daarna weer in de kerk. Net als vorig jaar met ook weer het Schoolkorps, het grote orkest en de cultuurschool. Genoeg te doen dus, de komende weekenden.

Gisterenmorgen was het de laatste keer yogales in Glåmos voor dit jaar. Dit keer waren er vier (!) deelnemers. Het moet niet gekker worden. In Tolga ga ik nog even verder met de yogalessen tot 12 december. En dan ga ik 14 januari weer beginnen, als het goed is in mijn heuse eigen yogastudio. De komende tijd veel aandacht besteden aan het vormgeven van Zwangerschapsyoga. Gisterenmiddag ben ik na de yogales nog even bij Rianne in Røros langs geweest. Zij woont hier inmiddels al 10 jaar en haar beide kinderen zijn hier geboren. Ze vertelde dat er hier niks gedaan wordt aan zwangerschapsgym of -yoga. Een gat in de markt, lijkt me. Dus de komende tijd veel reclame maken en eens bij huisartsten langs ofzo, om hier eens over te babbelen.

Het weer is niet veel de laatste tijd. Droog (helaas) en koud. De sneeuw is in Tolga zelf zo goed als verdwenen, hierboven ligt nog wat meer. Hoog tijd dat er wat gaat vallen. Iedereen zit er met smart op te wachten. De temperaturen gaan de komende tijd omlaag, vandaag -9 en volgende week worden temperaturen van rond de -15 afgegeven. Als dat uitkomt tenminste, want met die weersverwachting weet je het hier nooit.

Vanavond de laatste appeltaart bakken voor het Skolekorps a.s. zaterdag. Dan moet er verkocht worden op het kerstplein. 's Middags komen ook Marcel en Marieke uit Koppang nog langs, gezellig. En zondag gaan Matjo, Tino en ik de hele dag naar Lillestrøm, vlakbij Oslo. We gaan naar een alternatieve beurs. Vroeg weg en laat thuis. Loreena heeft geen zin en ziet het helemaal zitten om lekker een hele dag het huis voor haar alleen te hebben. Als er wat is, weet ze waar ze terecht kan en wie ze kan bellen, dus dat komt wel goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten