Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zondag 4 november 2012

Ontwikkelingen

Ja, ja, die Nederlanders hier, die brengen behoorlijk wat leven in de brouwerij. Allereerst hoorden we deze week van Theo en Yvonne dat ze hotel/restaurant Malmplassen in Tolga hebben overgenomen. Ze gaan de komende week beginnen met meedraaien en vanaf 1 januari 2013 is het hele gebeuren van hen. Superspannend voor ze en ook superleuk!
Verder hebben Hein en Danielle hun eigen kleine huisje gekocht, wat ze de komende 2 maanden gaan opknappen. Het huisje staat nog in Vingelen, aan de weg van Vingelen naar Tolga, in de buurt van Vingelsåssen, om precies te zijn.
Ik had afgelopen woensdag weer 11 leerlingen, dus een andere ruimte wordt toch wel echt noodzakelijk. Afgelopen vrijdag ben ik een ruimte gaan bekijken in het handelscentrum van Tolga, waar ook de Coop inzit. De ruimte die we eerst bekeken, wat net zo groot als de ruimte in de Sætershal, dus niet echt een optie. De andere ruimte ligt op de begane grond en is naast de bloemenwinkel. Een goede locatie dus en deze ruimte was ook groter. De vriendelijke meneer van de NØK zou een aanbieding voor me maken, die ik gisteren heb binnengekregen. Dus nu moet ik gaan rekenen en kijken wat ik verder wil met het hele yogagebeuren. Ik wil er graag een yogastudio van maken, waar je behalve yoga, ook meditatielessen bijv kan nemen. En ik loop ook met idee rond om een yogagroep voor gepensioneerden te starten overdag. Ideeen zat dus.
Ik heb ook contact opgenomen met een meneer in Alvdal, ene Bjørn Pettersen. Hij en zijn indische partner zijn de mensen achter de vredesuniversiteit op de Tronfjell, een heel interessant project. Deze Bjørn, zo las ik op zijn website, heeft jaren intensief aan yoga gedaan. Dus heb ik hem gevraagd of hij me wil helpen met yoga. Ik heb geen yogadocentenopleiding, en als ik verder wil met yogales geven, lijkt me dat toch wel handig. Gelukkig kreeg ik heel snel een antwoord op mijn mail en hij wil me graag helpen. A.s. dinsdag ga ik naar hem toe om het een en ander te bespreken. Dit is de link naar hun website: http://www.shantibu.no/ en dit is de link van de website van de vredesuniversiteit: http://www.tronuni.org/nb/home, voor degenen die dit interessant vinden.
Kortom: allemaal positieve ontwikkelingen.

Het is hier nog steeds wit, ondanks dat het afgelopen week wel wat gedooit heeft. In Tolga zelf heeft het meer gedooit en is het nu zo'n soepzooitje van gesmolten smurrie. Hier gelukkig niet. De komende week geven ze we sneeuw af en zou het weer kouder worden.

Gisterenmiddag zijn we naar de verjaardag van Peter geweest, hij is afgelopen 1 november 55 jaar geworden. Ingrid had gevraagd of ik een slaapmuts kon maken voor hem. Als je weet hoe koud het hier kan worden, en de hoeveelheid haar op Peter zijn hoofd ziet, was dat helemaal geen gek idee. Dus heb ik afgelopen week o.a. de slaapmuts gemaakt. Gelukkig viel hij in de smaak. We hebben hem ook nog een adventskraslot cadeau gedaan. Loreena moet voor het schoolorkest adventskraskalenders verkopen. Dus geven we die ook maar als cadeau bij een verjaardag.

Vanmiddag komt Barbara nog eten en verder wordt het, hopelijk, een relaxed dagje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten