Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zondag 18 november 2012

Bioscoop en kerstmarkt

Vrijdagavond ben ik met Loreena naar de bioscoop in Tynset geweest, naar de film "Twilight - Breaking Dawn part 2". Net als in Antwerpen, België, waar wij vaak naar de bioscoop gingen, was er ook hier geen pauze tussendoor. Wat ik wel zo lekker vond. De film was aardig, maar ik ben dan ook meegegaan voor Loreena, die een grote fan is van de Twilight films. Zij was dan ook helemaal gelukkig na afloop. De bioscoop in Tynset bevindt zich in het gebouw waar o.a. ook het gemeentehuis is, de bibliotheek, een café en de schoolbegeleidingsdienst. De grote bioscoopzaal wordt geloof ik ook gebruikt voor concerten. Wij zaten dit keer in de kleine zaal. Ik schat dat er een man of 50 in kan.


Gisteren was het kerstmarkt in Øversjødalen. Matjo en ik zijn er naar toe geweest. Ik om mijn zelfgemaakte kussenhoezen te verkopen en Matjo om mij en ook Danielle te helpen. Danielle was er om haar zelfgemaakte stroopwafels te verkopen. Zij stond in de keuken de stroopwafels te bakken en Matjo stond aan onze tafel (we deelden de tafel) om ze te verkopen. En ze verkochten goed. Langzaamaan beginnen Hein en Danielle bekend te raken met hun stroopwafels. Ik heb 2 kussenhoezen verkocht en dat viel niet tegen. Het was de eerste keer dat ik het probeerde en alles is meegenomen. Ik vond het moeilijk inschatten wat ik voor de hoezen kon vragen. Ik heb nu 2 kussenhoezen van 40 x 40 cm verkocht voor 200 kr per stuk. Niet slecht.







De kerstmarkt is niet groot, maar wel heerlijk kneuterig gezellig. Het is ook niet zo'n druk bezochte kerstmarkt, maar de hele dag (van 11 tot 15 uur) liepen er mensen in en uit. Wie weet, volgend jaar weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten