Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 25 juli 2012

Olsok

Zondagavond rond 18.15 uur, ben ik met Kari meegereden naar haar seter. Daar zouden we een evaluatie hebben met de andere mensen van de galerie in Røros. Wij waren er iets over half zeven. Erg leuk om zo'n seter eens van binnen te zien. Geen stroom, waterkraan buiten, net als de wc. Superbasic dus. Kari vertelde dat ze er erg graag kwam en dat het altijd als vakantie voelde als ze een paar dagen in haar seter zit. En dat kan ik me heel goed voorstellen.

De avond bleek verschrikkelijk saai te zijn. Niks evalueren, alleen maar vergaderen over het komende jaar, over verzekeringen, huur enz. Maar ik stop eind juli, dus voor mij totaal overbodige informatie. En het duurde maar, en duurde maar. Ik was pas om 12 uur 's nachts thuis. Pfff, niet echt voor herhaling vatbaar. Zelfs Kari vond dat het allemaal wel erg lang duurde.

Maandag- en dinsdagmiddag heb ik in de galerie van Kari gezeten. Maandag was erg saai. Er kwam maar 1 persoon langs en het was ook niet echt weer om lekker buiten op de veranda te kunnen zitten. Nogal grijs weer en een graad of 14. Ik heb maar weer een mandalakaart getekend en wat tijdschriften gelezen. Ik was blij dat Kari om een uur of 4 weer terug was. Dinsdagmiddag was het heerlijk weer, dus kon ik lekker buiten zitten tekenen. Er kwamen gelukkig ook wat meer mensen langs en ik heb zelfs nog 2 kaarten verkochten. En ondertussen 4 personen die zich ingeschreven hebben voor de yogacursus.

Gisterenavond was het Innflyteretreff, oftewel een bijeenkomst voor mensen die afgelopen jaar/jaren in Tolga zijn komen wonen. Peter, Ingrid en Femke en Hein en Danielle waren er ook. Verden nog een gezin uit Litouwen en een aantal Noren. De avond begon om 20.00 uur en was om 22.00 uur afgelopen. We kregen wat te horen over de geschiedenis van Tolga, wat best interessant was. Verder werd er nog wat eten geserveerd, keuze uit verschillende hartige taarten, erg lekker. En nog wat gezellig gekletst met deze en gene.

Vanmiddag gaan we naar Hodalen. Eerst naar een boerderij met kruidentuin, waar ook een kleine markt is. En daarna naar de veiling in de Fjellstue. Daar hebben we ook de Hodalen Hutspotdag gehouden. We gaan met z'n drietjes: Matjo, Tino en ik. Loreena gaat naar moderne dans hier in Tolga. Dat vindt ze toch wat leuker. Voor ons wordt het de eerste veiling. Veilingen worden hier regelmatig gehouden, dus ik ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat.

A.s. zaterdag haal ik mijn spullen terug uit de galerie in Røros. Ik heb zondagavond nog wat foldertjes over workshops mandalatekenen meegegeven aan degene die deze week in de galerie staat. Ik hoop dat dat nog wat oplevert. En verder zijn we tussen de bedrijven door aan het inpakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten