Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 18 juli 2012

Lekker bezig

Afgelopen de was en strijk weer eens weggewerkt, want ik liep wat achter. Ook heb ik gisteren foldertjes gemaakt voor de workshops Mandalatekenen, die ik vanaf half oktober wil gaan houden in Vingelen. Deze foldertjes leg ik dan in het atelier van Kari, waar ook een paar mandalatekeningen van mij komen te hangen. A.s. zaterdagavond is de opening. Volgende week is het hier Olsok, het culturele evenement in Tolga. Met allerlei exposities, optredens en nog meer activiteiten. En verder zijn Matjo, Loreena en ik begonnen met inpakken. We kunnen de eetkamer als opslagruimte gebruiken. Gelukkig niet overal in het hele huis verhuisdozen dit keer, alleen maar in de eetkamer.

Verder een berichtje naar Telenor gedaan voor uitbreiding van de breedband. Met 4 mensen die regelmatig tegelijkertijd filmpjes zitten te kijken op YouTube (allemaal verschillend), was de snelheid van de internetverbinding te langzaam, wat vooral van de pubers nogal eens gemopper opleverde. Vanochtend zat er in de postbus een afhaalbericht van Telenor. Dus ik naar de Coop om het pakje. Bleek het een multimodem te zijn. Thuis gekomen bleek het precies dezelfde te zijn als die we al hebben. Ik begrijp er dus even helemaal niks van. Even een instelling veranderen in de computer bij Telenor en we hebben een snellere verbinding, dacht ik. Nou ja, we zullen het wel merken.

Loreena is lekker bezig met paardrijden en haar workout programma. De paardrijlessen zijn even afgelopen ivm de zomervakantie, maar ze rijdt nog paard samen met een lerares hier in de buurt. 1 a 2 keer per week is ze er zoet mee. Verder heeft ze, na het lezen van een artikel in een tijdschrift, een heel workout programma voor haarzelf samengesteld. Daarom gaat ze regelmatig hardlopen en doet ze allerlei oefeningen om hier en daar wat spierballen te kweken.

Tino brengt zijn tijd voornamelijk achter de pc door, met muziek luisteren en af en toe wat gitaar spelen. Hij heeft ook al vanalles opgezocht om zijn nieuwe kamer mee in te richten. Het wordt een kamer in neutrale tinten, zoals wit, grijs en beige. Ik denk dat het heel mooi wordt.

Matjo is nog aan het werk, die heeft af en toe wat vrije dagen gepland. O.a. morgen en vrijdag. En de week van de verhuizing. Morgen gaan we een wandeltocht maken in het Forollhogna Nationaal Park, wat hier in de buurt ligt. Tino en Loreena gaan ook mee. Zoals de plannen nu zijn, gaan we de Forollhogna (de berg, waar het Nationaal Park naar vernoemd is) beklimmen. Je schijnt een prachtig uitzicht te hebben op de top, omdat de berg de hoogste van het park is.

Woendag, 1 augustus kunnen we de sleutel van het huis in Vingelen afhalen. We kunnen de kar lenen van Dennis, de boer waar Tino zaterdags werkt. En een steekkarretje van een noorse kennis. Donderdag en vrijdag gaan we dan heen en weer rijden met dozen en licht meubilair. Zaterdag en zondag 4 en 5 augustus gaan de zware spullen over, met behulp van 2 bevriende stellen, die ons mee komen helpen. Matjo wilde er toch wel vaart achter zetten, zodat de kids al wat kunnen wennen aan het nieuwe huis voor ze weer naar school gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten